جمعه، 10 فروردین 1403

در همه گیری بعدی زمان ساخت واکسن باید به شش ماه برسد

در همه گیری بعدی زمان ساخت واکسن باید به شش ماه برسد
بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، اظهار کرد: «سویه امیکرون کروناویروس در گسترش ایمنی از واکسن‌های جهانی پیشی گرفته است» وی از مقامات بهداشتی در سراسر جهان خواست که سریع‌تر به همه‌گیری بعدی واکنش نشان دهند.

به گزارش ایسنا، گیتس در کنفرانس «امنیتی مونیخ ۲۰۲۲» در مورد پیشرفت جهان در «غلبه بر کووید-۱۹» به ایمن‌سازی طبیعی جمعیت‌ها در برخی مناطق اشاره کرد. این میلیاردر نیکوکار گفت: دانشمندان دفعه بعد باید بهتر کار کنند تا زودتر واکسن‌های کافی تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه، خود ویروس به ویژه سویه امیکرون نوعی واکسن است. به این معنا که هم ایمنی سلول‌های بی و هم سلول‌های تی ایجاد می‌کند و نسبت به واکسن‌ها عملکرد بهتری را در ارتباط با جمعیت جهان انجام داده است.

گیتس ادامه داد: به دلیل اینکه در مناطقی خاص تعداد زیادی از افرادی در معرض عفونت قرار گرفتند، خطر ابتلا به بیماری جدی ناشی از کووید-۱۹ به طور چشمگیری کاهش یافته است.» وی همچنین خاطرنشان کرد که علائم شدید عمدتا با سالخوردگی و چاقی یا دیابت مرتبط است.

گیتس با اطمینان در پیش‌بینی یک بحران جدید بهداشتی گفت: «ما یک بیماری همه‌گیر دیگر خواهیم داشت که بیماری‌ متفاوتی خواهد بود».

وی هشدار داد: «برای مقابله با شیوع بعدی، مقامات بهداشتی و محققان باید سریع‌تر برای توسعه واکسن‌ها و درمان‌ها اقدام کنند.» وی و اذعان کرد :«ما در طول همه‌گیری کووید کار خوبی در زمینه درمانی انجام ندادیم. ما دو سال بعد از همه‌گیری درمان خوبی ارائه کردیم درواقع عرضه واکسن‌ها  دو سال طول کشید و دفعه بعد باید این دو سال را به ۶ ماه تبدیل کنیم.»

در نهایت، گیتس ابراز امیدواری کرد که «نسل جدیدی از واکسن‌ها»   قادر به ریشه‌کن کردن کل خانواده‌های ویروس‌های تنفسی ازجمله آنفلوآنزا و کرونا خواهند بود و گفت که اگر منابع مالی کافی تحقیق و توسعه به این مورد اختصاص داده شود، می‌تواند «در دهه آینده» دستاورد داشته باشد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.