جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس زاده:

هجمه هایی که در فضای عمومی و رسانه ای به جامعه پزشکی وارد می شود؛ ناجوانمردانه است

هجمه هایی که در فضای عمومی و رسانه ای به جامعه پزشکی وارد می شود؛ ناجوانمردانه است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار خود با رئیس قوه قضائیه ضمن بیان اهمیت مرجعیت جامعه پزشکی و بیان چالش های اساسی این قشر گفت: هجمه هایی که در فضای عمومی و رسانه ای به جامعه پزشکی وارد می شود بسیار ناجوانمردانه و نگران کننده است در حالی که پزشکان و کادر درمان پس از شیوع اپیدمی کرونا ایثارگرانه وسط میدان بوده و جان مقدس خود را تقدیم سلامتی مردم کرده اند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ، دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی صبح امروز به همراه هیات رئیسه شورای عالی نظام پزشکی با حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای دیدار و گفت و گو کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تشکیل این جلسه گزارشی از اهم فعالیت ها و ساختار سازمان نظام پزشکی ارائه داد و گفت: حوزه پزشکی کشور افتخارات بسیاری در سال های پس از انقلاب اسلامی کسب نموده که از آن جمله می توان به تکنیک های پیشرفته درمانی، کسب آموزش در سطوح تخصصی و فوق تخصصی و افزایش ظرفیت عظیم و خارق العاده تعداد پزشکان که بیش از 12 برابر اوایل انقلاب است، اشاره نمود.

وی به بیان اهمیت مرجعیت جامعه پزشکی و مورد وثوق بودن این جامعه پرداخت و افزود: ایران در حوزه پزشکی خوشنام بوده و هیچ بیماری برای دریافت درمان های پیشرفته نیاز به سفر خارج از کشور ندارد، بلکه پذیرش بیمار از سایر کشورها را نیز داریم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به پیشرفت ها و موفقیت های چشمگیر جامعه پزشکی به 2 چالش اساسی این قشر اشاره کرد و ادامه داد: قوه قضائیه می تواند به عنوان ملجأ و پناهگاه جامعه پزشکی باشد تا حقوق مردم و شکایت های ثبت شده از پزشکان بطور دقیق و عادلانه مورد بررسی قرار گیرد که حضور جنابعالی به عنوان رئیس قوه قضائیه روزنه پر امیدی در این زمینه است.

 

رئیس زاده با بیان این که جامعه پزشکی ماهانه 80 میلیون نفر خدمت درمانی ارائه می دهد؛ اظهار کرد: در کنار ارائه خدمات پیچیده درمانی در حوزه های مختلف ؛ میزان شکایات ثبت شده در سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی حدود 14 هزار پرونده است که هم به نسبت حجم خدمات و هم به نسبت سایر کشورها از لحاظ آماری عدد قابل توجهی نیست.

وی با بیان این که هیات های بدوی، عالی و تجدید نظر در نظام پزشکی وجود دارند؛ اضافه کرد: دفاع از حقوق مردم در حوزه سلامت و تنظیم روابط شغلی شاغلان حرف پزشکی از وظایف اصلی سازمان نظام پزشکی است.

وی تاکید کرد: هجمه هایی که در فضای عمومی و رسانه ای به جامعه پزشکی وارد می شود بسیار نگران کننده است در حالی که پزشکان و کادر درمان پس از شیوع اپیدمی کرونا ایثارگرانه وسط میدان بوده و جان مقدس خود را تقدیم سلامتی مردم کرده اند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا بیش از سه برابر دوران دفاع مقدس شهید تقدیم نظام سلامت نمودیم و حتی همکارانی که خود بیمار بودند، سرم به دست بر بالین بیماران می رفتند.

وی ادامه داد: در کنار این حجم از تلاش و از خود گذشتگی هجمه هایی که در فضای رسانه ای بر جامع پزشکی وارد می شود مایه تاسف و آزردگی خاطر همکاران است.

رئیس زاده تاکید کرد: از قوه قضائیه خواستار این هستیم تا از سرمایه اجتماعی پزشکی که میراث مهم انقلاب اسلامی است ؛ صیانت کند و اگر به قضات که به طور شرافتمندانه در دادگاه ها به قضاوت مشغولند ، قرار باشد هر روز رسانه ها بطور مکرر به آن ها هجمه وارد کنند، بدیهی است که باعث ناراحتی آنان می شود . متاسفانه رسانه ملی به ا فرادی که جملات ناشایستی علیه جامعه پزشکی بیان می کنند ، تریبون می دهد و هتک حرمت های زیادی به آن ها وارد می شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به دخالت افراد غیرمجاز در حوزه پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: در سال ،1334 قانون حتی مجازات حبس را برای مداخلات غیرمجاز پیش بینی کرده بود اما اکنون قوانین در این حوزه بازدارنده نیست و امیدواریم که قانون دراین زمینه اصلاح شده تا افراد فاقد صلاحیت سلامت مردم را به مخاطره نیندازند.

**مجازات جایگزین حبس برای جامعه پزشکی در نظر گرفته شود

رئیس زاده ضمن ابراز رضایت از این که مجازات جایگزین حبس توسط قضات در حال انجام است، اظهار کرد: چون فعالیت پزشکی از قاعده احسان پیروی می کند امکان حذف کامل مجازات حبس برای جامعه پزشکی میسر است .

وی در خصوص بیمه مسئولیت مدنی جامعه پزشکی بیان کرد: در خصوص بیمه ها مشکلاتی وجود دارد از  جمله این که سقف بیمه ها دارای مدت زمان بوده در حالی که شکایت از جامعه پزشکی مادام العمر است.

وی یاد آور شد : از قوه قضائیه برای آموزش اعضای هیات های انتظامی نظام پزشکی کمک می خواهیم .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.