جمعه، 31 فروردین 1403

افزایش چشمگیر مراجعات به پزشکان عفونی و اطفال با علائم مشکوک به کرونا

افزایش چشمگیر مراجعات به پزشکان عفونی و اطفال با علائم مشکوک به کرونا
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: این روزها شاهد افزایش مراجعات به پزشکان اطفال و متخصصان عفونی با علائم مشکوک به کرونا در استان هستیم، اما بسیاری از افراد برای تست کرونا مراجعه نمی‌کنند، آمار ابتلا در جامعه صد برابر بیش‌تر از آمارهای رسمی است.

آرش روغنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش مراجعات به پزشکان اطفال و عفونی در هفته‌های اخیر اظهار کرد: متاسفانه ویروس کرونا در حال گردش در جامعه است، یکی از عواملی که انتشار ویروس در جامعه را تشدید کرد، بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی بود.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان شهرکرد افزود: شاید میزان ابتلا به کرونا در دانش‌آموزان چشمگیر نباشد، اما عموما این ویروس توسط دانش‌آموزان به افراد خانواده و اجتماع منتقل می‌شود، متاسفانه آمار ابتلا به کرونا در حال افزایش است و روزانه شاهد بالا رفتن صعودی آمار ابتلا هستیم.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه در سویه اُمیکرون عموما افراد دچار علائم شدید نمی‌‍شوند، بنابراین برای انجام تست مراجعه نمی‌کنند و به‌همین دلیل آمار واقعی ابتلا در این سویه صد برابر بالاتر از آمارهای رسمی است، معمولا افراد مبتلا به اُمیکرون که واکسن نیز تزریق کرده‌اند، دارای علام خفیف هستند و به پزشک نیز مراجعه نمی‌کنند.

روغنی با تاکید بر اینکه نباید از ابتلای خفیف افراد به کرونا غفلت کنیم، گفت: امکان دارد این ویروس در سالمندان، کودکان، افراد واکسن نزده، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی موجب بروز علائم شدید و حتی مرگ نیز شود، یکی از مسائلی که در سویه اُمیکرون با آن مواجه هستیم، رعایت نشدن قرنطینه توسط افراد مبتلا به این سویه به‌علت علائم خفیف است، زیرا افراد این علائم را به سرماخوردگی و سینوزیت ربط می‌دهند.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در سویه‌های کرونا هرچه تعداد ابتلای افراد به ویروس افزایش پیدا کند، مقاومت ویروس نیز افزایش پیدا خواهد کرد، طبق بررسی‌ها افرادی که  در هفته‌های گذشته به سویه اُمیکرون مبتلا می‌شدند، علائم خفیف‌تری داشتند، اما اکنون علائم در مبتلایان شدیدتر می‌شود.

وی با بیان اینکه نهایتا یکماه و نیم در پیک کرونا باشیم، یادآور شد: باید مدارس تعطیل شوند، قطعا سلامتی دانش‌آموز اولویت بالاتری نسبت به تحصیل دارد، باز بودن مدارس به‌علت اینکه امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم است و مدارس تهویه مناسبی نیز ندارند، خطرآفرین است.

روغنی با اشاره به اینکه اُمیکرون حتی افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند را نیز درگیر می‌کند، تصریح کرد: بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به شدت ضرورت دارد، به‌علت خفیف بودن علائم حدود ۸۰ د رصد افراد برای انجام تست کرونا مراجعه نمی‌کنند، همچنین اُمیکرون با کیت‌های کرونا کمتر تشخیص داده می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری در پایان توضیح داد: این روزها شاهد افزایش مراجعات به پزشکان اطفال و متخصصان عفونی در استان هستیم، گروه‌هایی مانند سالمندان، واکسن‌نزده‌ها و دارای بیماری زمینه‌ای به‌شدت در معرض خطر هستند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.