جمعه، 31 فروردین 1403

رئیس نظام پزشکی زنجان: از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی بپرهیزید

رئیس نظام پزشکی زنجان: از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی بپرهیزید
همکاران جامعه پزشکی در عرصه مبارزه با بیماری عالم گیر کرونا در راستای بیماریابی، ردیابی بیماران مراجعه کننده به مطب ها، کلینیک ها و مراکز درمانی در هماهنگی و همکاری نزدیک با شبکه های بهداشتی و درمانی شهرستانها و اجرای آخرین پروتکل‌های درمانی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی برای بیماران سرپایی و بستری برای مقابله با این موج جدید تلاش می کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان، با اشاره به شیوع سویه جدید اُمیکرون در کشور و این استان گفت: در زمان حاضر با توجه به آمارهای اعلام شده ابتلا به اُمیکرون در کشور و این استان صعودی بوده بطوریکه نرخ ابتلا به این سویه در شهرستان زنجان ۲۰ برابر شده است.

محمد محرمی اضافه کرد: نرخ بستری‌های سویه جدید کرونا در بیمارستان های استان سه برابر و بستری های ارجاعی به مراکز آی سی یو به مراتب نسبت به ۲ هفته گذشته تا حدود زیادی افزایش یافته و این موضوع بیانگر لزوم توجه جدی به این مقوله مهم است.

این مسوول در خصوص میزان مراجعه هم استانی ها به مطب های پزشکان ادامه داد: شمار مراجعه کنندگان به مطب ها و کلینیک‌ها، درمانگاه‌های شبانه روزی و حتی بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی با توجه به نرخ ابتلا روند افزایشی دارد و با سیر صعودی چندین برابر شده است.

وی با بیان اینکه تخمین زده می‌شود اُمیکرون در مقایسه با سوش های قبلی کرونا، انتقال پذیری، سرایت پذیری و از الگوی انتقال پذیری بالایی برخوردار است، اظهار داشت: به همین خاطر مطب ها و مراکز درمانی می توانند منشاء آلودگی و سرایت باشند، بر این مبنا توصیه می شود، همشهریانی که به این مکان ها مراجعه می کنند رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

محرمی با تاکید بر اینکه مراجعه کنندگان در این روزهای اُمیکرونی نوبت گیری الکترونیکی، فاصله گذاری اجتماعی را در مراکز و کلینیک ها رعایت کنند، افزود: مراجعه کنندگان در صورت امکان به مراکزی مراجعه کنند که ازدحام و شلوغی بالایی نداشته باشد و علاوه بر آن به موضوع مهم تهویه مکان نیز توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: مراجعه کنندگان هنگام مراجعه به کلینیک ها و مراکز درمانی به وضعیت فاصله گذاری صندلی و نشیمنگاه ها با فاصله حداقل یک و نیم متری توجه داشته باشند و از همه مهمتر با توجه به الگوی انتقال و سرایت این سویه جدید استفاده از ماسک بیش از گذشته توصیه می شود.

رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان ادامه داد: علاوه بر آن، تردد به نوبت و هوشمند نیز باید در مطب ها مورد توجه قرار گیرد که همکاران پزشک و درمانی و عوامل اجرایی این مهم را بصورت تلفنی یا حضور فیزیکی و یا الکترونیکی تخمین دقیقی از مراجعه کنندگان انجام دهند و توزیع مناسب آن را برای روزها و هفته های آتی مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که رعایت این نکات مدنظر قرار بگیرد و منطقی هم عمل شود، بطور حتم در قطع زنجیره انتقال سویه اُمیکرون کمک فراوانی می کند، خاطرنشان کرد: به همشهریان زنجانی توصیه می شود در شرایط کنونی، از مراجعات غیرضرور به مطب ها و کلینک های درمانی بویژه افرادیکه بیماریهای خاص و زمینه ای دارند، اجتناب کنند و  این مهم را در صورت غیر اورژانسی بودن به  هفته های آینده موکول کنند تا چرخه انتقال قطع شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: همکاران جامعه پزشکی در عرصه مبارزه با بیماری عالم گیر کرونا در راستای بیماریابی، ردیابی بیماران مراجعه کننده به مطب ها، کلینیک ها و مراکز درمانی در هماهنگی و همکاری نزدیک با شبکه های بهداشتی و درمانی شهرستانها و اجرای آخرین پروتکل‌های درمانی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی برای بیماران سرپایی و بستری برای مقابله با این موج جدید تلاش می کنند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.