جمعه، 10 فروردین 1403

انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان نظام پزشکی و نهاد مردمی رسالت

انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان نظام پزشکی و نهاد مردمی رسالت

در راستای بسط و گسترش فرهنگ اعتماد اجتماعی در جامعه بویژه اعضای کانون های همیاری اجتماعی و به منظور تکیه بیشتر بر سرمایه های اجتماعی، تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و نهاد مردمی رسالت منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ظهر امروز دوشنبه 18 بهمن ماه 1400 تفاهم نامه همکاری سازمان نظام پزشکی به نمایندگی دکتر محمد رئیس زاده (رئیس کل ) با محمد حسین حسین زاده مدیرعامل نهاد مردمی رسالت به امضاء رسید.

این تفاهم نامه با موضوع معرفی جامعه هدف سازمان نظام پزشکی و ارائه اطلاعات لازم در راستای تسهیل روابط اعضاء و بویژه تعاملات با سازمان های رهیاری نهاد مردمی رسالت مطابق با مفاد مندرج در تفاهم نامه و در قالب سامانه اعتماد اجتماعی از سوی طرفین امضاء شد.

دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به این که یکی از وظایف اصلی این سازمان خدمت به مردم در حوزه سلامت است، اظهار کرد: اگرچه سازمان نظام پزشکی عهده دار تنظیم روابط جامعه پزشکی و پیگیری مطالبات آن ها است اما هدف نهایی بسامان شدن وضعیت همکاران و ارائه خدمات گسترده تر به مردم در اقصی نقاط کشور است.

وی افزود: برای بسامان تر کردن وضعیت جامعه پزشکی و ماندگاری آنان در مناطق محروم و دورافتاده نیازمند ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی به همکاران بویژه جوان تر ها هستیم که برای استفاده از ظرفیت تخصصی جامعه پزشکی و گستردگی در حوزه  ارائه خدمات به مردم باید از پتانسیل نهاد مردمی قرض الحسنه رسالت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تسهیلات و خدمات رفاهی این مجموعه می تواند پل ارتباطی بین جامعه پزشکی و مردم در اقصی نقاط کشور باشد و به شدت نیازمند این حلقه واسط برای خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم و دورافتاده هستیم.

رئیس کل نظام پزشکی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جامعه پزشکی علاوه بر تکالیف رسمی خود ، مقاطعی را برای خدمات جهادی و رایگان و محرومیت زدایی اختصاص می دهد؛ اذعان کرد: شناسایی نیازمندان واقعی خدمات درمانی در بستر نرم افزاری پیشرفته محقق می شود تا در قالب شبکه این نوع کارهای بزرگ و ارزشمند گسترش یافته و مردم نیازمند از خدمات درمانی مورد نیاز خود بهره مند شوند.

رئیس زاده با بیان این که جامعه پزشکی کارهای خیرخواهانه را در حوزه بهداشت و درمان و سایر حوزه ها می تواند با همکاری نهاد مردمی قرض الحسنه رسالت سازمان دهی کند، تصریح کرد: ارائه کمک های مالی و خدمات رفاهی به جامعه پزشکی خدمت بزرگی به مردم مناطق دورافتاده محسوب شده و برکات این تفاهم نامه متوجه عموم مردم نیز خواهد شد.

در ادامه محمد حسین حسین زاده مدیرعامل نهاد مردمی رسالت با بیان این که امضای این تفاهم نامه مقارن با ماه مبارک رجب و ایام الله فجر شده است، اظهار کرد: امیدواریم این تفاهم نامه منشأ خیرو برکت برای همه مردم بویژه جامعه پزشکی کشور باشد و باید با الهام گرفتن از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امور جهادی را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر این که از هیچ تلاشی برای امور جهادی فروگذار نخواهیم کرد؛ یاد آور شد: ارائه خدمات رفاهی به پزشکان برای ماندگاری در مناطق دورافتاده و محروم خدمت به مردمی است که در آن مناطق زندگی می کنند و انجام چنین امری هدف مقدسی را دنبال می کند.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.