چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

معاون اجتماعی و امور مجلس نظام پزشکی خبر داد:

معافیت مالیاتی پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص شاغل در مناطق محروم

معافیت مالیاتی پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص شاغل در مناطق محروم
پس از پیگیری و رایزنی های مکرر رئیس کل و معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی ، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 کل کشور پزشکان عمومی ، متخصص و فوق تخصص شاغل در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور ، صعب العبور و مناطق کوهستانی را از پرداخت مالیات سالانه تا سقف دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال معاف نمود.

دکتر اکبر رنجبرزاده معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی با اشاره به مشکلات متعدد پزشکان طرحی در مناطق کم برخوردار و محروم گفت: یکی از ضروریات ماندگاری و ایجاد انگیزه برای همکاران طرحی در مناطق دورافتاده تامین نیازهای حداقلی آنان از جمله خودرو، مسکن و میزان دریافتی آن ها است .

وی افزود : نباید با ابزار و قوانین دستوری پزشکان را در مناطق کم برخوردار و محروم ماندگار کنیم بلکه با ارائه راههای تشویقی و تامین زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز، زمینه را برای ارائه خدمت و ماندگاری همکاران بویژه پزشکان جوان تر که تازه فارغ التحصیل شده اند ، فراهم کنیم.

وی به برگزاری جلسات مکرر رئیس کل سازمان با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و گفت:  علاوه بر جلسات فوق ،در راستای تامین نیازهای حداقلی همکاران طرحی رایزنی هایی را با رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی نیز انجام داده و به منظور تشویق، ترغیب ، استقرار و استمرار خدمت رسانی جامعه پزشکی به مردم مناطق کم برخوردار و محروم  کشور سه درخواست را پیشنهاد نمودیم.

رنجبرزاده تصریح کرد: "تخصیص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بلند مدت برای تهیه و تامین مسکن، خودرو، خرید تجهیزات و لوازم پزشکی مورد نیاز"، "حقوق و درآمد جامعه پزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار تا سقف 30 میلیون تومان مشمول معافیت مالیاتی و مازاد آن نیز مشمول تخفیف شود" و همچنین "احکام حقوق نیروهای طرحی جامعه پزشکی به طریقی ترمیم شود که حداقل حقوق آن ها کمتر از 20 میلیون تومان نباشد" سه درخواست مطرح شده برای همفکری و همکاری اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 بود.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی به جزء الحاقی تبصره 12 کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 کل کشور اشاره کرد و گفت: در این الحاقیه آمده است "پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص ، فرهنگیان، آموزگاران ، دبیران، مشاوران و مربیان تربیتی شاغل در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور و صعب العبور و مناطق کوهستانی از پرداخت مالیات سالانه تا سقف دومیلیارد و چهارصد میلیون (2.400.000.000)ریال معاف می باشند".

وی اضافه کرد: همچنین در جزء الحاقی شماره دو این تبصره آمده است "اعضای هیات علمی بالینی تمام وقت و نیز پزشکان متخصص و فوق تخصص درمانی تمام وقت جغرافیایی بالینی مشمول پرداخت مالیات موضوع این جزء به نرخ 10 درصد هستند".

رنجبر زاده خاطرنشان کرد: باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که نسبت به توزیع عادلانه نیروهای متخصص و پزشکان در اقصی نقاط کشور گله مند بودند و رفع دغدغه ایشان، راهکارهای تشویقی را برای ماندگاری نیروها در مناطق دورافتاده تقویت نموده و پیگیرنیازهای آنان از طریق هر سه قوه باشیم.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.