جمعه، 7 اردیبهشت 1403

قاطبه جامعه پزشکی درآمد های متوسط دارند/پزشکان تنگناهای اقتصادی مردم را عمیقا درک می کنند

قاطبه جامعه پزشکی درآمد های متوسط دارند/پزشکان تنگناهای اقتصادی مردم را عمیقا درک می کنند

رئیس نظام پزشکی شهرستان میبد با بیان این که مناسبات اقتصادی جامعه پزشکی کاملا گره خورده به مناسبات زیست و زندگی در کشور است؛ گفت: قاطبه جامعه پزشکی درآمدهای متوسط داشته و حق نداریم درآمد هنگفت عده ای انگشت شمار از همکاران را به کل جامعه پزشکی تعمیم دهیم.

دکتر کمال بیگی ده آبادی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که پزشکان مانند سایر مردم در همین جامعه زندگی می کنند؛ اظهار کرد: جامعه پزشکی درد هموطنان و تنگناهای اقتصادی آن ها را عمیقا درک نموده و به موازات رنج اقتصادی مردم تمام گرانی ها و تنگناها را تحمل می کنند.

وی با بیان این که محل درآمد پزشکان برای گذران زندگی تعرفه است، افزود: هزینه مواد غذایی و مایحتاج زندگی برای جامعه پزشکی مانند سایر اقشار است و هر سال نیز شاهد تورم بالا و افزایش سرسام آور قیمت ها هستیم ، بنابر این نباید انتظار داشت که در سال 1401 بتوان با مناسبات اقتصادی سال ها پیش زندگی کرد.

نایب رییس کمیسیون‌تخصصی تنظیم روابط کار و تامین‌اجتماعی سازمان‌نظام پزشکی با اشاره به این که خیلی از پزشکان جوان پس از سال ها تلاش تازه وارد بازار کار شده و از پس مخارج زندگی خود بر نمی آیند؛ ادامه داد: قاطبه جامعه پزشکی درآمد های متوسط داشته و بسیاری از پزشکان جوان زیر خط فقر هستند؛ بنابر این حق نداریم درآمد 5 درصد از همکاران را که در آمدهای هنگفتی دارند به کل جامعه پزشکی تعمیم دهیم.

بیگی ده آبادی تصریح کرد: باید میزان درآمد جامعه پزشکی مانند سایر اقشار علیرغم تنگناهای اقتصادی رشد داشته باشد و آیا رشد 7 تا 10 درصدی تعرفه جوابگوی تورم بالای جامعه است؟

رییس نظام ‌پزشکی شهرستان میبد با بیان این که سهم سلامت از تولید ناخالص ملی در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا بسیار پایین است؛ خاطرنشان کرد: در تمام دنیا حداکثر پرداخت ازجیب بیمار 30 درصد است اما در کشور ما این عدد گاهی تا 90 درصد هم می رسد در حالی که طبق قانون اساسی دولت موظف است آموزش و درمان را رایگان در اختیار مردم قرار دهد.

وی با اشاره به این که بخشی از یارانه سلامت از جیب پزشکان پرداخت می شود، اذعان کرد: صندوق های بیمه باید تقویت شده و چتر پوشش بیمه ای هزینه های درمان افزایش قابل توجهی داشته باشد تا میزان پرداخت از جیب بیماران کاهش یابد.

وی با اشاره به رشادت های جامعه پزشکی در دوران کرونا اظهار کرد: پزشکان همواره در تمامی شرایط ناهموار در کنار مردم بوده و اقدامات خیرخواهانه زیادی انجام داده اند، حتی در بسیاری از مناطق دورافتاده و شهرهای کوچک همکارانمان به دلیل حس نوع دوستی و این که نمی خواهند بیمار رنجی به جز بیماری خود را تحمل کند از دریافت هزینه های درمان خود داری می کنند، بنابر این متولیان امر نباید نگاه پزشک ستیز داشته و نسبت به تعیین و ابلاغ تعرفه های واقعی کوتاهی کنند.

بیگی ده آّبادی با تاکید بر تقویت منابع بیمه ای به منظور افزایش تعرفه ها و کاهش پرداخت از جیب مردم گفت: بهتر است دولت و مجلس با همکاری و همفکری در جهت افزایش منابع بیمه ای گام برداشته و با افزایش سهم سرانه درمان گام های مثبتی در جهت ارتقای سلامت عمومی جامعه و بهبود کیفیت ارائه خدمات بردارند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.