جمعه، 31 فروردین 1403

در دیدار رئیس کل نظام پزشکی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری مطرح شد:

اصلاح قضازدایی از مداخلات غیرقانونی در حوزه پزشکی

اصلاح قضازدایی از مداخلات غیرقانونی در حوزه پزشکی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با معاون حقوقی ریاست جمهوری بر مبحث اخذ عوارض از مطب و جامعه پزشکی و اصلاح بحث قضا زدایی از مداخلات غیرقانونی درحوزه پزشکی تاکید نمود.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی به همراه معاونین خود با دکتر محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس زاده در این دیدار بر رعایت شأن و حرمت جامعه پزشکی و اصلاح قوانین مربوط به مداخلات غیر مجاز در حوزه پزشکی تاکید کرد و گفت : قوانین دراین حوزه بازدارنده نبوده و باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی افزود: قضا زدایی از مداخلات غیرقانونی در حوزه پزشکی نیازمند  اصلاح است  ؛ همچنین اخذ عوارض از مطب ها و جامعه پزشکی تحت عنوان عوارض کسب  و کار توسط شهرداری ، قانونی نیست.

دکتر دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور نیز ضمن تاکید بر رعایت شأن  و حرمت جامعه پزشکی ، گفت: خوبی های این جامعه باید برجسته شده و به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم که جامعه پزشکی حرمتش در افکار عمومی شکسته شود و با خطاهایی که عده ای اندک و معدود انجام می دهند؛ برخورد شود .

لازم به ذکر است در خصوص موارد حقوقی مطرح شده در این دیدار مقرر شد تا یک کارگروه مشترک از نظام پزشکی با کارشناسان معاونت حقوقی  و وزارت بهداشت تشکیل شده و نسبت به تدوین و پیگیری بحث های حقوقی مطرح شده در دولت و مجلس پیگیری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.