چهارشنبه، 29 فروردین 1403

تاکید دریادار سیاری بر لزوم توجه به پیشکسوتان طب رزم

تاکید دریادار سیاری بر لزوم توجه به پیشکسوتان طب رزم
معاون هماهنگ کننده ارتش بر لزوم توجه به وضعیت پیشکسوتان حوزه طب رزم تاکید کرد و گفت:‌ تلاش‌ها و اقدامات کادر درمان در خطوط مقدم دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درباره عملکرد کادر درمان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: سامانه بهداشت و درمان نیروهای مسلح نقش ارزشمندی را در دوران دفاع مقدس ایفا کرد و ما بارها شاهد فعالیت و خدمات دلسوزانه کادر پزشکی در خط مقدم بوده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به خدمات خالصانه کادر درمان در دوران دفاع مقدس افزود: این عزیزان در هنگام هجمه‌های دشمن که در ابعاد مختلف صورت می‌گرفت به‌ویژه در زمان‌هایی که دشمن بعثی از بمب‌های شیمیایی استفاده کرد، حقیقتاً با ازخودگذشتگی و فداکاری در این عرصه با جان و دل حضور یافتند و اقدام کردند.

سیاری، ابتکار احداث بیمارستان صحرایی در پشت خط مقدم را یک حرکت عظیم و ارزشمند دانست و عنوان کرد: قطعاً به سادگی نمی‌توان از کنار این حرکت عظیم و سازنده عبور کرد؛ زیرا ضمن افزایش روحیه رزمندگان در کاهش تلفات، بسیار مؤثر واقع شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر لزوم توجه به پیشکسوتان حوزه طب رزم که در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند، افزود: به خاطر دارم در آن دوران جراح مغز و اعصاب زیر گلوله‌باران دشمن و پشت خط مقدم اقدام به جراحی می‌کرد. این کار بزرگی است که در تاریخ دفاع مقدس باید ثبت شود؛ مابقی عزیزان نیز به همین منوال در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان در بیمارستان‌های صحرایی تلاش می‌کردند تا رزمندگان شرایط روحی و جسمی بهتری داشته باشند.

سیاری یادآور شد: شاهد بودم که پزشک جراح به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کرد و کمترین وقت را برای استراحت داشت و حتی از یک جای مناسب برای رفع خستگی برخوردار نبود.

وی با بیان اینکه هر قدر که بخواهیم در حوزه تلاش کادر درمان نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس بگوییم جا دارد، افزود: متأسفانه کمتر کسی به خدمت و امدادرسانی این عزیزان در دوران دفاع مقدس توجه کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اینکه دو سوم توان رزم به روحیه رزمندگان بستگی دارد، خاطرنشان کرد: هنگامی که در زمان رزم، بهداری در نزدیکی ما است و پزشک و پرستار در کنار رزمندگان حضور دارند، مسلماً افراد در خط مقدم هم روحیه بهتری برای رزم دارند.

سیاری ادامه داد: این عزیزان به بسیاری از رزمندگان مجروح در دوران دفاع مقدس، امدادرسانی کردند و با کمک به‌موقع، آن‌ها را نجات دادند. طبق آمار به دست آمده، حدود یک میلیون مجروح در دوران دفاع مقدس تخلیه شده‌اند که صدها هزار نفر از آنان توسط همین کادر درمان و پزشکان کشوری و لشکری نجات یافتند.

وی با بیان اینکه جامعه درمان کشور در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام کرد، گفت: پزشک شهید «احمد هجرتی» حین عمل جراحی هنگامی که متوجه می‌شود دشمن از بمب شیمیایی استفاده کرده است، فوراً ماسک را از صورت خود برمی‌دارد و به روی صورت بیمار تحت عمل می‌گذارد و خودش ساعتی بعد به شهادت می‌رسد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.