شنبه، 1 اردیبهشت 1403

خادمان حرفه پزشکی پرچم داران اخلاق حرفه ای و پزشکی هستند

خادمان حرفه پزشکی پرچم داران اخلاق حرفه ای و پزشکی هستند
رییس سازمان نظام پزشکی زنجان ورئیس شورای هماهنگی استان زنجان گفت: ۸۰ درصد خدمات سرپایی در بخش خصوصی انجام می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی زنجان،   دکتر محرمی در مراسم افتتاحیه  درمانگاه شبانه روزی مریم شهر زنجان با اشاره به نقش تاثیر گذار بخش خصوصی  در حوزه سلامت افزود: آمارها نشان می دهد  در زمان حاضر یکهزار و ۵۸۱ نفر عضو پروانه دار سازمان نظام پزشکی در سطح استان فعالیت می کنند، این در حالی است  ۸۰ درصد خدمات سرپایی در بخش خصوصی رقم می خورد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا،   ۸۰ درصد خدمات حوزه دارویی نیز  در بخش خصوصی رقم می خورد و به همین دلیل جایگاه این بخش  و مراکز خصوصی آن  قابل تقدیر است  هر بخشی که به مجموعه یگان حوزه سلامت افزوده می شود کمک، اهرم و بازوی قوی دانشگاه علوم پزشکی استان است چرا که  این بخش در طرح تحول نظام سلامت و اپیدمی هایی که اتفاق افتاده پای کار بوده و  این مهم بر هیچ کس پوشیده نیست.

این مسوول ادامه داد: معتقدیم خادمان حرفه پزشکی که در مراکز مختلف به ویژه بخش خصوصی فعالیت می کنند پرچم داران اخلاق حرفه ای  و اخلاق پزشکی هستند و سوگندنامه و دستور العمل ها، آیین هایی که به مرور زمان ارائه و گزارش  می شود، بستری است که مردم و جامعه ما اعتماد بی نظیر و بی بدیلی به جامعه پزشکی که خدمات درمانی  ارائه می کنند، دارند.

وی  با بیان اینکه این سازمان در کنار سازمان  های  بیمه گری استان است و همکاری  می کند، اظهار داشت:  این سازمان ها به ویژه در تسریع اجرای نسخ الکترونیک نقش و وظیفه مهمی بر عهده دارند که شعار این درمانگاه انجام این کار مهم است.

محرمی همچنین  با برشمردن برخی از سیاست های نظام پزشکی زنجان گفت:  سیاست سازمان نظام پزشکی صیانت از حقوق عامه مردم وحقوق صنفی شاغلین حرف پزشکی، رسیدگی انتظامی به تخلفات صنفی وحرفه ای  شاغلین حرف پزشکی واعضای خدوم جامعه نظام پزشکی استان است.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.