پنجشنبه، 9 فروردین 1403

یاد استاد: زنده یاد دکتر سید احمد سیادتی

یاد استاد: زنده یاد دکتر سید احمد سیادتی
دکتر سیادتی که از دانشجویان استاد فقید دکتر محمد قریب بود، شیفته اخلاق و تقوا و شخصیت دکتر قریب شد و همین مسئله او را به رشته اطفال علاقه‌مند کرد و در نتیجه به این رشته روی آورد و در سال 1341 متخصص اطفال شد. از وی با عنوان پدر طب معاصر کودکان ایران نیز نام برده می شد.

دکتر سید احمد سیادتی (1313-1387)

 

دکتر سید احمد سیادتی در سال 1313 در خانواده‌های متدین در شهر سبزوار متولد شد. در سال 1332 در کنکور دانشگاه تهران رتبه پنجم را کسب کرد و به تحصیل علم طب پرداخت و پس از شش سال با رتبه اول موفق به اخذ درجه دکتری شد.

دکتر سیادتی که از دانشجویان استاد فقید دکتر محمد قریب بود، شیفته اخلاق و تقوا و شخصیت دکتر قریب شد و همین مسئله او را به رشته اطفال علاقه‌مند کرد و در نتیجه به این رشته روی آورد و در سال 1341 متخصص اطفال شد.

وی از سال 1360 به ریاست بخش عفونی مرکز طبی کودکان منصوب شد. در سال 1365 به آمریکا رفت و در دانشگاه تگزاس نزد پروفسور فیلیپ برونل به تحقیقات ویروس‌شناسی در مورد سرخک و آبله مرغان و به یادگیری تکنیک‌های آزمایشگاهی مختلف پرداخت.

او در سال 1367 موفق به دریافت درجه استادی دانشگاه تهران نائل شد. علاوه بر تدریس، 31 تحقیق در رشته عفونی اطفال انجام داد و به نوشتن و راهنمایی 65 مقاله و رساله پزشکی همت گماشت. این پزشک حاذق 18 کتاب پزشکی را تهیه و یا تألیف کرد.

وی عضو آکادمی اطفال آمریکا به مدت 14 سال و دبیر و عضو هیأت مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران هم بود و فعالیت های صنفی هم داشت که شاخص ترین آن ها عضویت هيأت مديره نظام پزشکی تهران، عضویت شورايعالي و مهمتر از همه ریاست شورایعالی نظام پزشکی ایران بود.

استاد سیادتی در بیست و هشتم دی ماه سال1387 دارفانی را وداع گفتند.

عکسی از استاد در مراسم تجلیل از ایشان توسط سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1386

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.