جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس هیئت مدیره مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران

باید سعی کنیم مهاجرت معکوس را برای پزشکان رقم بزنیم

باید سعی کنیم مهاجرت معکوس را برای پزشکان رقم بزنیم
دکتر ایرج فاضل گفت: خیلی از پزشکان ما در خارج کشور می‌خواهند به صورت موقت به کشور خودشان بیایند و خدمات پزشکی ارائه دهند و ما باید زمینه را برای حضور و بازگشت آنها فراهم کنیم تا مهاجرت معکوس رقم بخورد

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، چهلمین جلسه از پنجمین دوره هیات مدیره مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران به صورت حضوری و مجازی و با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی در محل سازمان نظام پزشکی ایران برگزار شد.
دکتر ایرج فاضل، رئیس هیئت مدیره مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران درباره این جلسه و بحث مهاجرت پزشکان، گفت: این تصور غلطی است که مهاجرت فقط در بین پزشکان اتفاق می‌افتد، بلکه در سایر رشته های تحصیلی کشور نیز بحث مهاجرت نخبگان و فرار مغزها صورت می‌گیرد و کتاب‎های زیادی هم در این خصوص نوشته شده است. از نظر من یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت، موضوع آزادی عمل و فکر و اندیشه است.
وی افزود: وقتی در جغرافیای جهان نگاه می‌کنید، آن کشورهایی که جاذبه بیشتری دارند مشکلات کمتری دارند و آنهایی که دافعه بیشتری دارند مشکلات بیشتری نیز دارند. البته موضوع اقتصادی هم بسیار مهم است اما افراد بسیاری هم هستند که درآمد خوبی دارند ولی باز هم مهاجرت می‌کنند. باید به تمام دلایل بپردازیم. مسائلی که باعث مهاجرت افراد می‌شود را باید پیدا و ریشه‌یابی کنیم. باید جلسات متعددی در این مورد برگزار شود تا مشکلات برطرف شوند. 
رئیس هیئت مدیره مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران تصریح کرد: با توجه به صحبت های مطرح شده در جلسه و پیشنهاد دکتر سلیمی رئیس انجمن متخصصان بیهوشی، ما باید سعی کنیم مهاجرت معکوس را رقم بزنیم. خیلی از پزشکان ما در خارج کشور می‌خواهند به صورت موقت به کشور خودشان بیایند و خدمات پزشکی ارائه دهند و ما باید زمینه را برای حضور و بازگشت آنها فراهم کنیم و تسهیلاتی در نظر بگیریم. من به عنوان کسی که یک مدت در خارج از کشور کار و زندگی کردم می‌دانم که تعداد زیادی از پزشکان ایرانی ساکن خارج از کشور آرزو دارند که به هموطنان خود در ایران خدمت کنند.
دکتر فاضل خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که ما پس از گذراندن ۷ سال تحصیل پزشک را برای طرح می‌فرستیم و جالب اینجاست که پزشک طرحی ما اجازه استفاده و تاسیس مطب در مکانی که 2 سال او را به اجبار به آنجا فرستادیم را ندارد. پس یک پزشک عمومی چگونه باید امور اقتصادی زندگی‌اش را بگذراند؟ شاید این موضوع در سال‌های گذشته مورد قبول بود اما با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی، حداقل به پزشک طرحی و پزشک عمومی باید اجازه تاسیس مطب در جایی که طرح خود را می‌گذراند بدهیم. با فکر، تعامل و کمک هم باید این جلسات را افزایش دهیم تا یکی پس از دیگری مسائل و مشکلات جامعه پزشکی را طرح و آنها را حل کنیم.

در این جلسه تمامی اعضای حاضر در جلسه در سخنانی مشکلات اصلی جامعه پزشکی و بخصوص موضوعات مهاجرت پزشکان و نیز موضوع تعیین تعرفه را مورد تاکید قرار دادند که بخصوص سخنان دکتر زمانی رئیس انجمن متخصان نورولوژی بسیار مورد توجه واقع شد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.