جمعه، 10 فروردین 1403

شرایط صدور کارت واکسن برای کسانی که خارج از کشور واکسینه شدند

شرایط صدور کارت واکسن برای کسانی که خارج از کشور واکسینه شدند
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگری با واکسن وزارت بهداشت، شرایط صدور کارت واکسن برای کسانی که خارج از کشور واکسینه شدند را تشریح کرد.

دکتر محسن زهرایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صدور کارت واکسن برای کسانی که خارج از کشور واکسن تزریق کرده‌اند، گفت: شیوه‌نامه‌ای در این زمینه تهیه شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد که به موجب آن افرادی که در نوبت یا نوبت‌هایی معتبر خارج از کشور واکسن دریافت کردند و مدارک معتبر دارند، می‌توانند با در دست داشتن این مدارک و مدارک سفر خود به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهر خود مراجعه کرده و فرم مشخصی را پر کنند.

وی افزود: این فرم به تایید معاونت بهداشت دانشگاه مربوطه می‌رسد و سپس به مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال می‌شود و ثبت سابقه واکسیناسیون فرد در سامانه انجام می‌شود و می‌تواند کارت واکسن داخلی هم دریافت کند.

او اظهار کرد: هر واکسنی که در کشور خارجی تزریق شود، مشکلی ندارد. بحث فعلی این است که افرادی که واکسن غیرقانونی یا قاچاق در داخل کشور تزریق کردند و یا اصلا ادعا می‌کنند خارج از کشور واکسن زدند اما مدرک معتبری برای اثبات این امر ندارند، اکنون خواهان دریافت کارت واکسن هستند که به این افراد کارت واکسن داخلی تعلق نمی‌گیرد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.