شنبه، 1 اردیبهشت 1403

نظام پزشکی نمی تواند سند تعرفه دستوری را قبول کند/98 درصد جامعه پزشکی با سیلی صورت خود را سرخ می کنند

نظام پزشکی نمی تواند سند تعرفه دستوری را قبول کند/98 درصد جامعه پزشکی با سیلی صورت خود را سرخ می کنند
رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران با تاکید بر این که قیمت تمام شده خدمات برای تعیین تعرفه واقعی باید مد نظر قرار گیرد، گفت:  قوانین و مقررات حاکمیت باید قابل اجرا باشد لذا اگر تعرفه ها دستوری باشد جامعه پزشکی زیر بار آن نخواهد رفت.

دکتر سید موید علویان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در هر موضوعی باید به مستندات و اسناد بالادستی نگاه کنیم ؛ اظهار کرد: قوانین بالا دستی صراحتا به قیمت تمام شده خدمات برای تعیین تعرفه واقعی تاکید دارد و متولیان تعیین تعرفه های پزشکی نمی توانند خارج از این چارچوب تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به این که دولت و بیمه ها باید منابع پایدار و بیشتری جذب نموده و نظام پزشکی هم در این راستا به آن ها کمک می کند تا جلوی پرت منابع گرفته شود ؛ افزود:اگر به این نتیجه برسیم که دولت و حاکمیت و بیمه ها توان مالی پرداخت تعرفه واقعی را نداشته و مردم هم به دلیل مسائل اقتصادی توان پرداخت ندارند؛ باید با تعرفه پایین تر از تعرفه واقعی  یا به عبارتی تعرفه قابل تحمل توافق کنیم .

وی با بیان این که از یک تعرفه پایین تر امکان ارائه خدمات وجود ندارد، ادامه داد:  این تعرفه پایین تر از تعرفه واقعی یک کفی دارد که باید مورد پذیرش دولت و حاکمیت قرار گیرد که اگر نپذیرند، اتفاقی که رخ می دهد کاهش کیفیت خدمات و تعطیلی مراکز درمانی است که دود آن به چشم مردم می رود.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به این که اگر جامعه پزشکی تعرفه پایین تر از تعرفه واقعی را بپذیرد ،انتظار دارد که دولت امتیازاتی را برای آن ها در نظر گیرد، تصریح کرد: امروز اگر دستگاهی مثلا یک میلیارد تومان خریداری شود امکان نگهداشت آن با این تعرفه ها وجود ندارد، چه برسد به این که بخواهیم دستگاه جدیدتری خریداری کنیم بنابر این باید امتیازاتی مانند تخفیف در مالیات و تسهیلاتی با درصد کمتر در اختیار جامعه پزشکی قرار گیرد.

علویان با تاکید بر این که اگر مسیر تعرفه گذاری به این شکل باشد، بسیاری از مراکز درمانی به سمت تعطیلی کشانده می شوند؛ خاطرنشان کرد:  ما وظیفه داریم به تعیین تعرفه واقعی کمک کرده و اطلاع رسانی لازم را انجام دهیم  و اگر حاکمیت قبول نکرد ، سازمان نظام پزشکی هم نمی تواند سند تعرفه دستوری را قبول کند.

وی اظهار کرد: وقتی جامعه پزشکی سند تعرفه دستوری را قبول نکند، آشفته بازاری رخ خواهد داد که هر کسی می تواند تعرفه را بر اساس صلاح دید خود از بیمار بگیردکه این امر به ضرر جامعه پزشکی و مردم و همچنین تضعیف حکومت است.

وی تاکید کرد: حاکمیت باید بداند که قوانین و مقرراتش باید قابل اجرا باشد و اگر تعرفه ها دستوری باشد ،جامعه پزشکی زیر بار آن نخواهد رفت.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ اذعان کرد : 98 درصد جامعه پزشکی با سیلی صورت خود را سرخ می کنند و چطور دولت فکر می کند برای صنعت خودرو این میزان افزایش ها در طی یکسال باید صورت گیرد تا صنعت خودرو سرپا بوده و متکی به واردات نباشیم؛ اما در حوزه سلامت بصورت دستوری عمل می کند؟

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

سید مهدی.هدایت چهارشنبه, 15 دی,1400 12:01
خوشحال شدم یکنفر واقعیت را تا حدی روشن کرد.انشااله تصمیمات واراده پشت این قضیه باشیم.بنظر میرسه مسئولین پزشکان را عقب مانده ذهنی بحساب می آورند🤔🤔🤔