جمعه، 31 فروردین 1403

آینده دردناکی در انتظار نظام سلامت کشور است/ شاهد فریز نمودن و سیاست انقباضی در خصوص افزایش تعرفه ها هستیم

آینده دردناکی در انتظار نظام سلامت کشور است/ شاهد فریز نمودن و سیاست انقباضی در خصوص افزایش تعرفه ها هستیم
رئیس نظام پزشکی شهرستان قدس با گلایه از این که اختیار تعرفه گذاری خدمات تشخیصی و درمانی سال های متمادی است که از سازمان نظام پزشکی سلب شده است، گفت: با این رویکرد و فشار مضاعف به جامعه پزشکی و همچنین با فریز نمودن و در پیش گرفتن سیاست انقباضی در افزایش تعرفه ها شاهد آینده دردناک برای جامعه پزشکی و سیستم درمانی کشور هستیم.

دکتر شیرین شجاعی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی  با اشاره به این که برای تعیین قیمت هر کالا یا خدمتی بطور حتم باید قیمت تمام شده آن محاسبه شود؛اظهار کرد:  علیرغم این که سالهاست سازمان نظام پزشکی  قیمت تمام شده خدمات را به مراجع مسئول اعلام می کند اما باز هم شاهد فریز نمودن و سیاست انقباضی در مبحث افزایش تعرفه ها هستیم.

وی افزود: با توجه به تحریم ها و شرایط سخت فعلی شاهد چندین و چند برابر شدن قیمت تمام کالاها و خدمات در جامعه هستیم؛ حتی برای این که کالایی مانند نان با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، دولت سوبسید سنگینی بابت آن پرداخت می کند اما در مورد خدمات جامعه پزشکی این سوبسید از جیب خود پزشکان پرداخت می شود .

وی ادامه داد: واقعی نبودن تعرفه ها و عمل نکردن بیمه ها به تعهدات خود که در اصل باید 70 درصد تعرفه هر دو بخش دولتی و خصوصی را پرداخت کنند ؛ سبب تعطیلی بسیاری از مراکز درمانی شده و آینده دردناکی در انتظار نظام سلامت کشور است.

دبیر شورای هماهنگی روسای نظام پزشکی های استان تهران تصریح کرد : با شرایط دستمزدی فعلی ،در آینده ای نه چندان دور حتی نمی توان روی واردات پزشک و کادر درمان از کشورهای همسایه فکر کرد و اگر ظرفیت های پذیرش دانشجوی پزشکی هم چندین برابر شود، در نهایت بسیاری از فارغ التحصیلان مهاجرت کرده و یا به کاری غیر از طبابت مشغول می شوند.

شجاعی خاطرنشان کرد : شاید یکی از مهم ترین راههای برون رفت از اتفاقات ناگوار پیش رو، توجه به نتایج بررسی های کارشناسان و پذیرفتن  قیمت واقعی ِتمام شده ویزیت و خدمات کادر درمان است، در غیر اینصورت به زودی شاهد آسیبهای غیر قابل جبران و شاید غیر قابل برگشت به سیستم بهداشتی و درمانی و سلامت کل کشور خواهیم بود .

وی یاد آور شد : نهایتا حتی اگر چند نخبه از این  مرز و بوم بروند و یا به کار دیگری غیر از طبابت مشغول شوند، ضرر اصلی متوجه مردم خواهد بود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.