چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

تعرفه های خدمات پزشکی نیازمند کار کارشناسی دقیق و نگاه منبسط مسئولان ذیربط است

تعرفه های خدمات پزشکی نیازمند کار کارشناسی دقیق و نگاه منبسط مسئولان ذیربط است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این که تعیین تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی برای سال آتی نیازمند کار کارشناسی دقیق است؛ گفت: مسئولان ذیربط باید نگاه منبسطی نسبت به تعرفه های خدمات پزشکی داشته و با کارکارشناسی عدد و رقم آن را تعیین کنند.

دکتر حسین قناعتی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی خوب دیده  نشده است؛ اظهار کرد: این امر موجب و موجِد فساد هست یعنی زمانی که پزشک مشاهده می کند با این تعرفه های غیرواقعی نمی تواند درآمد خود را در حد مطلوب برای پرداخت مالیات های مطب ، اعمال جراحی و پروسیجر ها و ... نگه دارد ؛ ناگزیر به روش های غیرمتعارف روی می آورد.

وی افزود: تعرفه تمام اصناف متناسب تعیین می شود اما در حیطه پزشکی سالیان متمادی است که تعرفه ها تغییری نداشته و این مهم نیازمند کار کارشناسی دقیق است.

 وی با بیان این که تعرفه انجام ام آر آی  زمانی که دلار هزارتومان بود، مبلغی بین 35 تا 40 هزارتومان در نظر گرفته شده بود؛ ادامه داد: دلاری که هزارتومان بوده تقریبا 30 برابر شده است اما تعرفه انجام ام آر آی در رشته رادیولوژی اکنون باید به یک میلیون و 200 هزار می رسید که 5 برابر کمتر است و تعرفه سونوگرافی نیز وضع مشابهی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید براین که عدد و رقم تعرفه ها باید با کارکارشناسی دقیق و علمی در رشته های مختلف از جمله رادیولوژی تعیین شود ؛ تصریح کرد: اگر به این شکل پیش برویم، مراکز رادیولوژی سرپا نخواهند بود و مرکز جدیدی تاسیس نمی شودزیرا با این اوضاع دیگر کسی تمایل به سرمایه گذاری در بخش خصوصی ندارد .

قناعتی خاطرنشان کرد : در زمینه تعرفه های دولتی هم تمام بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران ضرر ده هستند ؛ بطور مثال بیمارستان شریعتی بطور متوسط هر سال  50 میلیارد تومان عقب هست و بصورت سوبسید از سوی دولت کمک دریافت می کند و  یا از بودجه ای که باید برای مصارف پیشرفت و توسعه دانشگاه هزینه شود بصورت روتین استفاده می کند که این امر سبب می شود تا دانشگاه از توسعه عقب بماند.

وی یاد آور شد : مسئولان ذیربط باید نگاه منبسطی نسبت به تعیین تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در هر دو بخش دولتی و خصوصی داشته و با کار کارشناسی و علمی دقیق نسبت به تعیین تعرفه ها اقدام کنند.

انتهای پیام

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.