پنجشنبه، 9 فروردین 1403

توضیح وزارت بهدشت درمورد خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسن

توضیح وزارت بهداشت درباره مشکلات پزشکان در دریافت کارت واکسن کرونا

توضیح وزارت بهداشت درباره مشکلات پزشکان در دریافت کارت واکسن کرونا
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در چند ماه اول در سامانه تیتک، موضوع استعلام اصالت واکسن روی یک سرور اولیه‌ای بود که پردازش لازم را نداشت و گاهی ممکن بود پاسخ استعلام در زمان مناسبی به سامانه نرسد

محمد هاشمی افزود: در چند ماه اول در سامانه تیتک موضوع استعلام اصالت واکسن روی یک سرور اولیه ای بود که پردازش لازم را نداشت و گاهی ممکن بود پاسخ استعلام در زمان مناسبی به سامانه سطح یک ارسال نشود و اگر سامانه سطح یک پاسخ را دریافت نمی‌کرد به این معنا بود که تزریق واکسن در سامانه تیتک ثبت نشده است.

وی ادامه داد: در ادامه واکسیناتور تصور می‌کرد ثبت، اتفاق نیفتاده و دوباره و گاهی اوقات تا ۱۰ بار تلاش می‌کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: مردم شاهد این موضوع بودند که ممکن بود سامانه سطح یک، بارها خطایی را نشان دهد که بعد از یک بار تلاش، سامانه تیتک پیام خطا ارسال می کرد به این معنا که واکسن یک بار ثبت شده است و چون پیام خطا مجدد به سامانه سطح یک می رسید عملا در سامانه سطح یک این تصور به وجود می آمد که ثبت واکسن با مشکل همراه است.

وی اضافه کرد: همکاران ما در معاونت فناوری به دو صورت توانستند این مشکل را برطرف کنند؛ در مرحله نخست از همکاران سازمان غذا و دارو خواستند سرور سامانه تیتک درباره اصالت واکسن را تغییر داده و سرور قوی تری برای این کار تعریف کنند و در مرحله بعد هم به سامانه های سطح یک اعلام شد در صورت دریافت پیام خطا از سرویسی متفاوت از سازمان غذا و دارو که قابلیت استعلام دارد استفاده کنند بنابراین تعداد پیام‌های خطایی که در سامانه تیتک ثبت شده عمدتا به این دلیل است.

توضیح وزارت بهداشت درباره مشکلات پزشکان در دریافت کارت واکسن کرونا
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره اظهاراتی در خصوص مشکلات پزشکان در دریافت کارت واکسن افزود: زمان ورود اولین محموله واکسن، سامانه‌های بهداشتی ثبت واکسن کرونا به سامانه تیتک متصل نبودند به همین دلیل تزریق واکسن کادر بهداشت و درمان که در معرض خطر ابتلای بالایی قرار داشتند، آغاز و ثبت واکسن آنها به صورت دستی انجام شد.

در بهمن ۹۹ زمانی که اولین محموله واکسن وارد ایران شد، هنوز سامانه های بهداشتی سیب، سینا، ناب و پارسا که در مراکز واکسیناسیون برای ثبت واکسن مورد استفاده قرار می گرفتند به سامانه تیتک سازمان غذا و دارو متصل نبودند.

وی ادامه داد: طبیعتا از آنجایی که امکان به تعویق افتادن واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان وجود نداشت، تزریق واکسن افرادی که در معرض خطر ابتلای بالایی قرار داشتند آغاز و ثبت واکسن آنها به صورت دستی انجام شد.

هاشمی اظهار داشت: این اتصال حدود ۲۰ روز تا یک ماه زمان برد و بعد از آن هم هماهنگی کامل بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت صورت گرفت و ثبت واکسن افرادی که به هر دلیلی محقق نشده بود در سامانه انجام شد

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.