شنبه، 1 اردیبهشت 1403

شایع‌ترین علائم اومیکرون چیست؟

اومیکرون با دو علامت جدید از راه می‌رسد

اومیکرون با دو علامت جدید از راه می‌رسد
پزشکان و کارشناسان حوزه‌های مختلف بهداشت و سلامت از سراسر دنیا درحال گزارش علائم نوع اومیکرون هستند و می‌کوشند نقاط مشترک و نقاط افتراق سویه جدید با سویه‌های قبلی کووید 19 را دریابند، زیرا این نوع همچنان در سراسر جهان گسترش می یابد و مردم عادی و پزشکان باید بدانند چه علامت‌هایی نشانه اومیکرون است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نیوز نیشن تیم اسپکتور، پروفسور اپیدمیولوژی در کالج کینگ لندن، به روزنامه دیلی اکسپرس گفت که به نظر می‌رسد که کسانی که به طور کامل واکسینه شده اند(یعنی حتی دوز بوستر را هم دریافت کرده‌اند)، پس از ابتلا به اومیکرون علائمی را تجربه می‌کنند.

او درخصوص مبتلایان به اومیکرون و علائم آن‌ها گفت: «تعدادی از آنها حالت تهوع، افزایش دمای بدن به صورت خفیف، گلودرد و سردرد داشتند. این علامت‌ها تقریبا در تمام سویه‌های قبلی کووید 19 هم دیده می‌شد. با این حال، اومیکرون دو علامت جدید دارد که در بسیاری از مبتلایان ظاهر شده است که این دو علامت جدید تهوع و استفراغ و نیز از دست دادن اشتها است.»

دکتر وسلی رایموندزویلی متخصص بیماری‌های گرمسیری که وضعیت شیوع بیماری در آفریقای جنوبی را زیرنظر دارد هم می‌گوید:«استفراغ یک علامت جدیدتر است که در عفونت هایکووید چندان رایج نبوده است. از دست دادن اشتها نیز اگر یکی از علائم اصلی نوع جدید استفراغ باشد منطقی است.»

بسیاری از علائم رایج نوع اومیکرون شبیه علائم سایر انواع  کووید 19 است. در واقع، شایع‌ترین علائم نوع اومیکرون تاکنون شامل دردهای عضلانی، خستگی، خارش گلو و گلودرد و تعریق شبانه است که البته در این نوع جدید این علامت‌ها از اونواع قبلی و بخصوص دلتا شدت کمتری دارند

مطالعه ای جدید که در انگلستان با استفاده از داده‌های گردآوری شده از سه کشور و با بررسی توسط هوش مصنوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده گرفت داد که آبریزش بینی، سردرد، خستگی، عطسه و گلودرد علائم رایج انواع قبلیکووید 19 در زمانی بود که اومیکرون شروع به ظهور کرد.با این حال، گزارش‌های اولیه از آفریقای جنوبی (جایی که نوع اومیکرون برای اولین بار کشف و اعلام شد، اگرچه مشخص نیست که آیا منشأ آن از آنجا بوده است یا خیر ) نشان داد که نوع اومیکرون در مقایسه با انواع قبلی COVID-19 منجر به علائم خفیف‌تری در بین افراد کاملاً واکسینه شده می‌شود. اما دکتر اسپکتور معتقد است که تقریبا اکثریت مبتلایان میزانی از علامت‌ها را نشان می‌دهند حتی ان‌هایی که سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند. او در این خصوص می‌گوید:«همین که علامت‌ها در تقریبا همه افراد ظاهر می‌شود و حتی علامت‌های جدید به وجود امده است نشانگر این است که اصلا نباید نوع اومیکرون را کم اهمیت بدانیم.»

براساس مطالعه انجام شده آفریقای جنوبی و انگلستان فعلا شایع‌ترین علائم اومیکرون عبارتند از:

آبریزش بینی

سردرد

خستگی (خفیف یا شدید)

عطسه

گلودرد

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.