ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

با امضای تفاهم‌نامه بین معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی و سازمان نظام پزشکی همکاری‌ها بیش از گذشته خواهد شد

 با امضای تفاهم‌نامه بین معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی و سازمان نظام پزشکی همکاری‌ها بیش از گذشته خواهد شد
سردار سرتیپ دوم حاجیان گفت: در دیدار با دکتر رئیس زاده، رئیس کل سازمالن نظام پزشکی، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان نظام پزشکی ایران امضا شد تا همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با برنامه‌تر پیش برود و بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر به بهترین شکل بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سازمان نظامی پزشکی ، سردار سرتیپ دوم مهدی حاجیان، معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از زحمات جامعه پزشکی در  دوران بحران سخت و طاقت‌فرسای بیماری کرونا گفت: کادر درمان ما به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم این مبارزه بودند و تاریخ خدمات، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های این عزیزان را فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی ایران هم جایگاه ویژه‌ای در این خصوص ایفا کرد. هر جا اتفاقی از لحاظ سلامت بیفتد یا خطایی در درمان بیماران رخ بدهد، مردم سازمان نظام پزشکی را می‌شناسند.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی در چند ماه اخیر پویاتر شده و امیدهای بیشتری در دل مردم عزیزی که مخاطب این سازمان هستند و کسانی که درمانده شدند یا به هر دلیلی مشکلاتی برای‌شان پیش آمده ایجاد شده است. پلیس و سازمان نظام پزشکی اشتراکاتی هم با یکدیگر دارند. برای مثال سازمان نظام پزشکی باید مراقب باشد تخلفاتی در حوزه پزشکی رخ ندهد و پلیس هم این کار را در سطح جامعه انجام می‌دهد. 

سردار سرتیپ دوم حاجیان ادامه داد: این اشتراکات ثابت می‌کند که باید همراه یکدیگر باشیم و کارهای مشترکی را در حوزه‌های مختلف انجام دهیم تا مردم با اطمینان خودشان را در اختیار نظام درمانی قرار بدهند. همه پزشکان عادل، آگاه، متبحر و حرفه‌ای هستند. امروز کشورهای همسایه ما هرجا اگر از درمان خود ناامید شوند، امیدشان به نظام پزشکی و جامعه پزشکی ایران است و من این دستاورد بزرگ را تبریک می‌گویم. در این دو سال اخیر همه دیدند که جامعه پزشکی و پرستاری و نیروی انتظامی که کمک‌حال کادر درمان بود چه زحماتی برای مهار کرونا کشیدند. درواقع مدافعان امنیت در کنار مدافعان سلامت ایستادند.

وی اظهار داشت: همه مصوباتی که ستاد ملی مقابله با کرونا در بحث محدودیت‌ها تصویب می‌کرد اجرای آن برعهده نیروی انتظامی بود و همکاران ما در سراسر کشور سریعا آنها را باید اجرایی می‌کردند. زمانی که همه ادارات تعطیل بودند نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مثل مدافعان سلامت آماده‌باش صد درصد بود. این به ما نشان داد که وجه اشتراک زیادی بین نیروی انتظامی و سازمان نظام پزشکی که ماهیتاً ناظر و ناظم نظم اجتماعی و سلامت اجتماعی هستند، وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی تاکید کرد: این دو نهاد نقش اساسی دارند و ما هم در ایام کرونا براساس دستور فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) با همه امکانات پای کار آمدیم و تمام بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها را در اختیار مردم قرار دادیم. ما درواقع همراهی و همدلی با کادر درمان را در دستور کار قرار دادیم. بر همین اساس، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان نظام پزشکی ایران امضا خواهد شد تا همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با برنامه‌تر پیش برود و بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر به بهترین شکل بهره ببریم.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.