جمعه، 10 فروردین 1403

چرخه انتقال اومیکرون با واکسن و ماسک متوقف می‌شود

چرخه انتقال اومیکرون با واکسن و ماسک متوقف می‌شود
مهمترین راه کنترل و جلوگیری از گسترش اومیکرون، متوقف کردن چرخه انتقال آن به دیگران با دریافت واکسن و استفاده از ماسک است.

دکتر سید موید علویان رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ویروس ها همچنان در گذشت زمان جهش یافته و در حال تغییر از نوعی به نوع دیگر هستند، اظهار داشت: در این ارتباط بعضی از جهش ها همراه با مرگ و میر بیشتر و برخی نیز با انتقال سریعتر همراه هستند که هر کدام مشکلات خاص خود را دارند.

وی با تاکید بر اینکه ماهیت و نوع عملکرد ویروس ها با گذشت زمان تغییر خواهد کرد، گفت: در این خصوص مهمترین راه مقابله با گسترش ویروس متوقف کردن چرخه انتقال است.

فوق تخصص بیماری های دستگاه گوارش ادامه داد: با توجه به بررسی های به عمل آمده راه مقابله با ویروس کرونا و انواع جهش یافته و نیز قطع چرخه انتقال، دریافت واکسن و استفاده از ماسک از سوی اقشار مختلف جامعه است.

علویان با تاکید بر اینکه اومیکرون در مقایسه با کرونا ضعیف تر است و مرگ و میر بسیار کمتری دارد، تصریح کرد: به رغم اینکه اومیکرون در مقایسه با دلتا از مرگ و میر بسیار کمتری برخوردار است اما باید با رعایت پروتکل های بهداشتی چرخه آن را متوقف کرده و آن را جدی بگیریم.

فوق تخصص بیماری های دستگاه گوارش با بیان اینکه ویروس ها به مرور زمان ضعیف می شوند، تصریح کرد: باید با رعایت پروتکل های بهداشتی سلامتی را به یکدیگر هدیه دهیم.

علویان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا ویروس اومیکرون همانند دلتا دستگاه گوارش را نیز درگیر خواهد کرد یا نه، گفت : با توجه به اینکه مدت زیادی از تولد این ویروس نگذشته و مطالعه بر روی آثار صورت نگرفته و تا حدود بسیار زیادی ناشناخته است نمی توان گفت که دستگاه گوارش را درگیر می کند یا نه اما تاکنون در این خصوص گزارشی اعلام نشده است.

وی در کنار تزریق واکسن استفاده از ماسک، مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه و پرهیز از گوشت قرمز، بهترین راه مقابله با اومیکرون عنوان کرد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.