جمعه، 31 فروردین 1403

اجرای نسخه الکترونیک مستلزم آماده سازی زیرساخت ها/ ضرورت به تعویق افتادن طرح نسخه الکترونیک

اجرای نسخه الکترونیک مستلزم آماده سازی زیرساخت ها/ ضرورت به تعویق افتادن طرح نسخه الکترونیک

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که عمده سازمان های نظام پزشکی در خصوص چالش های نسخه الکترونیک اتفاق نظر دارند؛ گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیک نیازمند تامین زیرساخت های لازم بوده و تا آماده شدن این مهم بهتر است اجرای آن 6 ماه تا یکسال به تعویق افتد.

دکتر عباسعلی خادمی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان این که طبق قانون مجلس نظام ارجاع ، پزشک خانواده ، امضای الکترونیک و پرونده سلامت سلامت الکترونیک باید موجود باشد تا نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی شود؛ اظهار کرد: درصدی از این مهم در بخش های خصوصی اجرا شده اما در برخی بیمارستان ها و مناطق دورافتاده هنوز زیرساخت لازم برای نسخه نویسی الکترونیک وجود ندارد .

وی افزود: از پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر به تعویق افتادن 6ماهه این طرح حمایت می کنیم و بهتر است مدتی بصورت هیبرید یعنی ترکیبی از الکترونیک و کاغذی باشد تا مشکلات آن رفع شود .

وی ادامه داد: باید فرصتی داده شود تا ظرف مدت شش ماه تا یکسال زیرساخت های مورد نیاز این طرح در مناطق مختلف کشور اماده شده و همه بتوانند نسخه الکترونیک را اجرا کنند .

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی بر ضرورت همکاری سازمان های بیمه گربرای پیشتیبانی از هزینه های اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: باید تعرفه نسخه نویسی الکترونیک بصورت کارشناسی و عادلانه تعیین شود و سازمان های بیمه گر حمایت مالی لازم را  در زمینه داروخانه، آزمایشگاه ؛پرسنل و ... انجام دهند تا بصورت یکپارچه این طرح اجرایی شده و از نظام سلامت از محاسن آن بهره مند شود.

 انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.