جمعه، 10 فروردین 1403

یکی از نیازهای ضروری هر جامعه بودن پزشکان و متخصصان حاذق در امر سلامت است

یکی از نیازهای ضروری هر جامعه بودن پزشکان و متخصصان حاذق در امر سلامت است
آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی به اهمیت کار پزشکان و کادر درمانی در جامعه اشاره و بیان کرد:یکی از نیازهای ضروری هر جامعه بودن پزشکان و متخصصان حاذق در امر سلامت است و برای رفع این نیاز باید اقدامات مؤثری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی اقدامات صورت گرفته از سوی کادر درمان را بسیار ارزشمند و برجسته دانسته و گفت: یکی از نیازهای ضروری هر جامعه بودن پزشکان و متخصصان حاذق در امر سلامت است و برای رفع این نیاز باید اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت علم آموزی در اسلام و حرکت تمدن ساز اسلام افزود: دین مبین اسلام در مدت کوتاهی توانست فرهنگ و تمدن اسلامی را به عنوان الگوی متعالی و پیشتاز در جهان معرفی نماید، اما متاسفانه بر اثر غفلت مسلمانان ، جهان غرب با روحیه استعمارگری خود این علوم را از مسلمین اخذ نمود و با سکولار کردن آن دوباره به خود مسلمانان بازفرستاد و تمام سعی خود را کردند تا مسلمانان را عقب نگاه دارند درحالی که همه علوم امروزی برگرفته از کتاب های مسلمانان است.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با بیان اهمیت جایگاه سلامت در اسلام اظهار کرد: اسلام دستورات فراوانی برای حفظ سلامتی انسان دارد که در غالب سبک زندگی اسلامی به مسلمانان ارائه داده است. دستور به اعتدال در خوردن، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، ورزش و حرکت، خواب شبانه و سحر خیز گوشه ای از این فرامین اسلامی بوده که با انجام صحیح و درست این موارد انسان هرگز بیمار نخواهد شد و همه این امور نشان از کامل بودن و الهی بودن اسلام است.

حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی بیان سبک زندگی اسلامی را برای مردم بسیار پر اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: باید برای مردم سبک زندگی اسلامی بیان و آموزش داده شود وگفتن تنها کافی نیست ؛باید در این راه تبلیغات مفید و موثری از سوی نخبگان و پزشکان دلسوز جامعه صورت گیرد تا سلامتی و نشاط جامعه تامین شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.