چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

رئیس زاده:

تلاش ما در جهت ایجاد عدالت بین رشته ای است

تلاش ما در جهت ایجاد عدالت بین رشته ای است


رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به ضرورت تقویت رشته های مادر و اعتبار بخشیدن به آن ها گفت: تلاش ما در جهت ایجاد عدالت بین رشته ای و از بین بردن ناهنجاری ها بوجود آمده در خصوص رشته های مادر است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ، دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست هم اندیشی با هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که امروز در محل این سازمان برگزار شد با بیان این که از ارزش و اعتبار رشته های داخلی و عمومی کاسته شده و جامعه را به تخصص گرایی عادت داده ایم ؛ اظهار کرد: هجمه های سنگینی از سوی مردم ، رسانه و حاکمیت به جامعه پزشکی وارد شده و خودمان نیز در حق رشته های مادر و پزشکان عمومی اجحاف نمودیم و از ارزش و اعتبار آن ها کاستیم و ناهنجاری های بوجود آمده سبب شد تا جامعه نیز به سمت تخصص گرایی سوق داده شود.

وی با اشاره به این که چالش های متعددی در حوزه سلامت وجود دارد که باید برای رفع آن همکاری و  همفکری داشته باشیم ؛ افزود: شان و جایگاه پزشکان مرتبا مورد هجمه قرار گرفته و باید در جهت تقویت رشته های داخلی و پزشکان عمومی که درآمدی جز نسخه نویسی ندارند، گام برداریم.

وی ادامه داد: بحث های اقتصادی و تعرفه های نامتناسب و مسائل رفاهی و معیشتی از جمله معضلاتی است که جامعه پزشکی با آن دست به گریبان است و نباید درآمد بالای تعداد معدودی از همکاران را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد.

رئیس زاده به رعایت اخلاق حرفه ای و مراقبت از آن تاکید کرد و گفت: باید خود انجمن ها نسبت به خطاهایی که ممکن است گاهی اوقات از سوی برخی همکاران رخ دهد نظارت داشته و تذکرات لازم را در جهت برطرف شدن آن بدهند.

وی به تعارضات بین رشته ای اشاره و بیان کرد: تعارضات بین رشته ای نباید به بیرون از خانواده  کشیده شود و ملاک تعیین تکلیف برای انجام فعالیت ها در حوزه کاری هر رشته ، کمیسیون ملی تعیین صلاحیت حرف پزشکی است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد : باید در جهت  توانمندی و ارتقای مهارت جامعه پزشکی گام برداریم زیرا علم هر روز در حال پیشرفت بوده و نباید پزشکان کشور ما از مباحث روز دنیا عقب باشند.

وی با تاکید بر این که باید رشته داخلی را جدی گرفته و برای رفع معضل همکارانی که تنها راه درآمدشان نسخه نویسی است، فکری کنیم،  یادآور شد: کار متخصصان داخلی با دشواری های زیادی همراه است و باید تلاش کنیم تا در بحث عدالت بین رشته ای حرکت کرده و رشته های مادر را تقویت کنیم .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.