جمعه، 10 فروردین 1403

ضرورت توجه ویژه به مسائل اقتصادی آزمایشگاهها/ برداشته شدن ارز 4200 تومانی مهم ترین چالش جامعه آزمایشگاهی

ضرورت توجه ویژه به مسائل اقتصادی آزمایشگاهها/ برداشته شدن ارز 4200 تومانی مهم ترین چالش جامعه آزمایشگاهی

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران گفت: برداشته شدن ارز 4200 تومانی جامعه آزمایشگاهی را در تهیه کیت و مواد مصرفی با مشکل مواجه نموده؛ لذا حمایت از آزمایشگاه ها به روش مناسب ضروری است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی، در دیدار نمایندگان جامعه آزمایشگاهی با دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی توانمندی های علمی تخصصی جامعه علمی آزمایشگاهیان و به تبع آن متخصصین رشته های مختلف آزمایشگاهی ارائه شد. در این رابطه می توان به  طرح ها و پروژه هایی که در زمینه کووید 19 از سوی همکاران جامعه آزمایشگاهی به اجرا درآمده اشاره نمود. پروژه هایی که با اجرای آن کمک موثری به پیشرفت برنامه های تشخیصی آزمایشگاهی کووید 19 شد.

در این جلسه از لزوم همگرایی آزمایشگاه و بالین و همچنین علوم پایه و بالین صحبت شد و نمایندگان انجمن های مختلف مسائل و موضوعات تخصصی خود را بیان کردند. همچنین در زمینه دوره تخصصی تکمیلی آزمایشگاه و راه اندازی آن بعد از سال ها توقف مطالبی عنوان شد .

دکتر محمد وجگانی  رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان و  انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران با اشاره به این که یکی از مشکلاتی که امروزه بعضی از متخصصین رشته های مختلف آزمایشگاهی با آن مواجه هستند؛  عدم دریافت شماره نظام پزشکی است؛ بیان کرد: در دوره گذشته با تصویب مداخله گرانه و غیر مسئولانه شورای عالی نظام پزشکی،  در اعطای شماره نظام پزشکی مشکل تراشی شد‌.

وی پیشنهاد کرد :کوریکولوم های آموزشی مبنا قرار داده شده و قوانین بالادستی محترم شمرده شود؛ چرا که هیچ سازمان و نهادی نمی تواند قوانین بالادستی را زیر پا بگذارد.

وی افزود :افرادی که به تحصیل در این رشته ها مشغولند بر مبنای سند قانونی به تحصیل پرداخته اند و در آینده شغلی آنان نباید خدشه ای وارد شود .

وی در خصوص مشکلات و معضلات آزمایشگاهیان اظهار کرد : با برداشته شدن ارز 4200 تومانی مشکلاتی برای تهیه کیت و مواد آزمایشگاهی ایجاد شده که  باید تمهیدات مناسبی در این راستا اندیشیده شود تا شوک سنگینی به آزمایشگاه ها وارد نشود و بیمه ها نیز به وظایف خود عمل کرده و با پرداخت مناسب و به موقع از تحمیل بار مالی به مردم بکاهند.

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان با بیان این که در ابتدای اپیدمی کووید 19 برخی آزمایشگاهها در عرصه های تخصصی مورد نیاز آمادگی لازم را نداشتند، خاطرنشان کرد: مدت زمانی طول کشید تا آزمایشگاهها بتوانند با شرایط پیش آمده و ارائه خدمات تخصصی لازم خود را وفق دهند، بنابر این اداره کردن و استفاده از نیروهای تخصصی و راه اندازی بخش های تخصصی در آزمایشگاهها یک اولویت بوده و موجب می شود از توان و تجربه و صلاحیت های علمی دانش آموختگان رشته های تخصصی آزمایشگاه استفاده کنیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.