جمعه، 10 فروردین 1403

مشکلاتی در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک وجود دارد

مشکلاتی در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک وجود دارد
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به روند اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک گفت: ما این کار را آغاز می‌کنیم و انجام می‌دهیم اما نباید مطلق باشد یا قوه اجبار به کار گرفته شود؛ در جاهایی که امکان دارد کار به صورت صددرصد آغاز می‌شود و در جاهای دیگر، سازمان‌های بیمه‌گر کمی انعطاف به خرج بدهند تا همه زیرساخت‌ها فراهم شود.

دکتر محمد رئیس‌زاده اظهار کرد: هدف غائی همه ما خدمت به مردم است و اگر جایی صحبتی از حق و حقوق و منافع پزشکی می‌شود، برای ارائه خدمات به مردم است زیرا هر چه شرایط برای این افراد بهتر باشد ارائه خدمات به مردم هم دقیق‌تر خواهد بود و اگر در جامعه پزشکی نابسامانی وجود داشته باشد، عواقب آن در ارائه خدمت به مردم نمایان می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به شرایط سخت کرونا برای صنف پزشکی، افزود: وظیفه سازمان نظام پزشکی سامان‌دهی وضعیت صنفی، روحی روانی و رفاهی نیروها برای ارائه خدمات است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: اگر نتوانیم وضعیت صنف‌مان را سامان‌دهی کنیم، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیروی انسانی آماده و بی‌دغدغه را در اختیار نخواهند داشت.

وی در خصوص روند اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک و تصمیم‌گیری‌ها برای اجرای کامل آن در مراکز درمانی در تازیخ مشخص بیان کرد: نسخه‌نویسی و پرونده سلامت الکترونیک مولفه‌ای است که ناگزیر به پیش رفتن به سمت اجرایی شدن آن هستیم و هیچکس در این زمینه نظر مخالفی ندارد و پیگیر محقق شدن این موضوع هستیم.

رئیس‌زاده افزود: البته اجباری کردن و تحکم کردن یا تحقیر اعضای سازمان نظام پزشکی برای این کار و گفتن اینکه حتما باید این کار در یک تاریخ انجام شود، یک امر غیر منطقی است.

وی بیان کرد: زمانی که وزیر بهداشت از رئیس جمهور درخواست شش ماه استمهال داشته یعنی وزارت بهداشت نیز معتقد است هنوز یک سری کارها باید انجام شود تا زیرساخت‌ها فراهم شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: به هر دلیلی دولت این موضوع را نپذیرفت و باید دستور رئیس جمهور اجرا شود اما اینکه بلافاصله کارشناسان در دانشگاه‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر بگویند همه چیز آماده است، معلوم است که این صحبت دقیق نیست.

وی افزود: در فاصله یک هفته پس از درخواست وزیر بهداشت، معجزه که رخ نداده و کار خاصی نیز انجام نشده است بنابراین سازمان‌های بیمه‌گر باید قبول کنند که هنوز مشکلاتی برای اجرای این موضوع وجود دارد.

رئیس‌زاده که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: ما این کار را آغاز می‌کنیم و انجام می‌دهیم اما نباید مطلق باشد یا قوه اجبار به کار گرفته شود؛ در جاهایی که امکان دارد کار به صورت صددرصد آغاز می‌شود و در جاهای دیگر، سازمان‌های بیمه‌گر کمی انعطاف به خرج بدهند تا همه زیرساخت‌ها فراهم شود.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.