پنجشنبه، 9 فروردین 1403

توزیع نامناسب و نامتقارن پزشک ،مهمترین معضل فعلی ارائه نیرو در نظام سلامت

توزیع نامناسب و نامتقارن پزشک ،مهمترین معضل فعلی ارائه نیرو در نظام سلامت

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به آمار و مستندات موجود مهمترین معضل فعلی ارائه نیرو در نظام سلامت را توزیع نامناسب و نامتقارن پزشک در اقصی نقاط کشور بیان کرد.

دکتر علی دباغ در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به پیشنهاد کمیسیون آموزش و پژوهش شورای عالی در جهت تمدید یکساله مجوز آموزش مداوم اظهار کرد: در چهارمین جلسه شورای عالی پیشنهاد این کمیسیون مبنی بر تمدید یکساله مجوز آموزش مداوم بصورت موقت برای صدور پروانه مطب درجهت تسهیل فعالیت های حرفه ای اعضای سازمان با توجه به این که در پاندمی کرونا قرار داریم ؛مورد تصویب قرار گرفته و مقرر شد سازو کارهای مربوط به آن پیگیری شود.

وی افزود: پیشنهادات کارشناسی کمیسیون آموزش و پژوهش شورای عالی در خصوص مواردی همچون ظرفیت پذیرش دستیار ، میزان نیاز به پزشک و نیز عملکرد سازمان در خصوص آموزش مداوم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و براساس برآوردهای کارشناسی که دراین کمیسیون صورت گرفته بود، مشخص شد مهمترین معضل فعلی ارائه نیرو در نظام سلامت بر اساس آمار و مستندات موجود توزیع نابجای نیروها است .

وی ادامه داد: بطور مثال توزیع نیروهای تخصصی پزشک بین استان تهران با استان سیستان و بلوچستان دارای حدود 8 برابر اختلاف است یعنی تهران 8 برابر بیشتر از استان فوق دارای نیروی تخصصی است .

عضو شورای عالی نظام پزشکی تصریح  کرد : بر اساس نظریه کارشناسی کمیسیون آموزش و پژوهش شورای عالی، وضعیت تمرکز پزشک در استان تهران بصورتی است که در حال حاضر میزان متوسط پزشک درتهران از میزان متوسط حضور پزشکان در کشور آمریکا بیشتر است .

وی یاد آور شد :در آمریکا متوسط پزشکان حدود  33در 10 هزار نفر است و در استان تهران حدود 38.5 در هر 10 هزار نفر است و این یعنی توزیع نامناسب و نامتقارن نیرو.

انتهای پیام

 

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.