شنبه، 1 اردیبهشت 1403

اتهام انحصار طلبی به پزشکان ، بی مهری کامل به این قشر خدمتگزار است

اتهام انحصار طلبی به پزشکان ، بی مهری کامل به این قشر خدمتگزار است
رئیس انجمن پزشکان عمومی شهریار، قدس و ملارد گفت: کمبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی در مناطق محروم نه به  علت کمبود پزشک بلکه مربوط به سیاست‌های کلان کشور و بی توجهی به زیرساخت های لازم بوده و  اتهام انحصارطلبی به این قشر خدمتگزار از طرف وکلای آنان در مجلس شورای اسلامی بی مهری کامل نسبت به این جامعه است.

دکتر شهریار موسوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با ا شاره به ایثارگری های کادر درمان در مدت زمان شیوع اپیدمی کرونا بیان کرد: جامعه پزشکی در طول دو سال گذشته و درگیری با بیماری کرونا نشان دادکه در سخت ترین شرایط با رعایت تعهدات حرفه ای واخلاقی خود بدون کوچکترین چشم داشت مادی ،جان خود را در دست گرفته  وبه کمک بیماران و نیازمندان پرداخته است.

وی افزود : در شرایطی که پیک های چهارم و پنجم  بیماری کرونا با درگیری روزانه ده ها هزار نفری در کشور جولان می‌داد؛ در هیچ نقطه ای از کشور بیماران کرونایی به علت نبود کادر درمان  جان خود را از دست ندادند و این  جان برکفان  با تلاشی بی مانند و ایثارگرانه تمام  هم و غم خود را برای کاهش آلام بیماران و درمان آن انجام دادند.

وی ادامه داد: حال با گذشت از این دوران سخت انتظار می رود تصمیم گیری در مورد مشکلات و کمبودهای این جامعه از زبان  دست اندرکاران و مسئولین درگیر موضوع شنیده شود.

رئیس انجمن پزشکان عمومی شهریار ، قدس و ملارد به بحث افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی اشاره کرد و گفت : مطرح شدن افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی به بهانه کمبود نیروهای متخصص در مناطق دوردست بیشتر از  آن که  بحثی تخصصی از دیدگاه خدمت‌رسانی باشد؛ به نظر می رسد بحثی سیاسی و عوام پسندانه باشد.

موسوی نژاد با بیان این که حضور پزشک در هر جایی از این کشوربدون وجود زیرساخت‌های لازم همانند ارسال پیشرفته ترین سلاح ها به  جنگ بدون ارائه ملزومات و مهمات است؛ خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی ایران چه در طول هشت سال دفاع مقدس و چه در دوران کرونا و دفاع از سلامت مردم نشان دادند هرجایی که نیاز به وجود آنان باشد تمام قد به ارائه خدمت پرداخته اند.

وی تاکید کرد: کمبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی در مناطق محروم نه به  علت کمبود پزشک بلکه مربوط به سیاست‌های کلان کشور و بی توجهی به زیرساخت های لازم بوده و  اتهام انحصارطلبی به این قشر خدمتگزار از طرف وکلای آنان در مجلس شورای اسلامی بی مهری کامل نسبت به این جامعه است.

وی اضافه کرد: همچنان که در طول تمام این سالها پزشکان طرحی بهترین سالهای عمر خود را با کمترین امکانات در مناطق محروم گذرانیده اند و تعدادی از آنان حتی جان خود را در راه های صعب العبور برای رسیدن به مراکز خدمت خود از دست دادند، کمبود  خدمات سلامت در مناطق دور دست را نمی‌توان به گردن پزشکان نهاد

به گفته وی تربیت و آموزش حرفه مندان پزشکی هزینه هایی گزاف برای سیستم آموزشی و بهداشتی کشوردارد و اگر این پزشک در محلی قرار گیرد که امکان استفاده بهینه  از دانش و ظرفیت های وی وجود نداشته باشد( به علت عدم وجود زیرساخت های لازم) این کار فقط  منجر به هدر رفت منابع ملی و انسانی کشور خواهد شد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی شهریار ، قدس و ملارد یاد آور شد : پیشنهاد می شود به‌جای پاک کردن صورت مسئله کمبود امکانات در مناطق محروم با افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی در دانشگاه ها؛ منابع لازم صرف بهبود بهداشت، تغذیه، تحصیل رایگان و افزایش کیفیت زندگی ساکنین مناطق  کم برخوردار شود تا علاوه بر بهبود وضعیت سلامت جسمی ،روانی و شرایط زندگی  آنان در  این مناطق ؛ شاغلین جامعه پزشکی  نیز تمایل به عزیمت در این مناطق داشته باشند و شرایط ماندگاری طولانی تر برای دسترسی به خدمات چه برای گیرندگان خدمت یعنی مردم و چه ارائه‌دهندگان خدمت یعنی پزشکان فراهم شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

امیر افخم رضایی دوشنبه, 22 آذر,1400 15:18
سپاس جناب آقای دکتر موسوی نژاد عزیزمان💗💗💗
درود بر شما و کلامتان👏👏👏💞
امیر افخم رضایی دوشنبه, 22 آذر,1400 16:32
هزاران درود جناب دکتر موسوی نژاد عزیزمان