پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

نباید با افزایش ظرفیت پزشکی به طور احساسی برخورد کنیم

نباید با افزایش ظرفیت پزشکی به طور احساسی برخورد کنیم

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که نباید قانونی وضع کنیم که بعدا نتوانیم پاسخگو باشیم؛ گفت: نباید با افزایش ظرفیت پزشکی بطور احساسی برخورد کرد، بلکه در صورت نیاز باید افزایش ظرفیت انجام داد.

دکتر یحیی ابراهیمی فوق تخصص قلب و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که احساسی برخورد کردن با مبحث افزایش ظرفیت پزشکی نهایتا به ضرر مردم خواهد بود؛ اظهار کرد: از نظر من نباید با افزایش ظرفیت پزشکی به طور احساسی برخورد کنیم؛ یک قانونی وضع کنیم که بعدا نتوانیم پاسخگوی آن باشیم که ضرر آن را مردم می بینند.

وی  افزود: سازمان نظام پزشکی ، وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان کارگروه تخصصی باید امکان سنجی لازم را انجام داده و بر اساس معیارهای علمی دقیق مشخص کنند که اگر واقعا نیاز داشته باشیم ، افزایش ظرفیت انجام شود.

وی با بیان این که 40 هزار پزشک داریم که حرفه پزشکی را ادامه نداده و بسیاری از همکاران نیز به فکر مهاجرت هستند؛ ادامه داد: باید پیگیری کنیم چرا عده کثیری از پزشکان با وجود هزینه هایی که برای آن ها انجام شده اما به حرفه طبابت مشغول نیستند یا تمایل به خروج از کشور دارند ؟ چرا نتوانستیم پزشکان را در مناطق محروم نگهداری کنیم ؟

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد:  رابطه گری ها و عدم توزیع متناسب پزشکان باعث شده تا نتوانیم در مناطق محروم از وجود پزشک عمومی و متخصص برخوردارباشیم. ؟ 60درصد پزشکان متخصص و فوق تخصص و نیز پزشکان عمومی در کلان شهرهای بزرگ کشور هستند ؛ ولی چرا دچار مشکل هستیم؟

ابراهیمی تاکید کرد : این موضوع باید به صورت علمی ریشه یابی و مرتفع شود، نه از روی احساسات . همچنین افرادی که واقعا اطلاعات دقیقی ندارند بر اساس این که در منطقه خودشان کمبود یک تخصص را دارند ؛ خواستار تصویب یک قانون بدون فکر کردن به عواقب آن هستند.

وی خاطرنشان کرد : باید زیر ساخت ها را درست کنیم چرا که آموزش پزشکی مانند خیلی از رشته ها نیست .پزشکی با جان انسان ها ارتباط دارد و حتما باید امکان سنجی صورت گرفته و زیرساخت ها آمده شده و سپس به جذب نیرو پرداخت.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.