چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

رئیس زاده:

صیانت از شرافت جامعه پزشکی بر عهده ماست/ بطور جدی پیگیر مشکلات همکاران هستیم

صیانت از شرافت جامعه پزشکی بر عهده ماست/ بطور جدی پیگیر مشکلات همکاران هستیم
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در آئین افتتاح و راه اندازی سازمان نظام پزشکی شهرستان قدس با اشاره به این که اگر اوضاع جامعه پزشکی را ساماندهی کنیم؛ خدمات بهتری نیز به مردم ارائه خواهد شد؛ اظهار کرد:  مصالح مردم و جامعه پزشکی منطبق بر هم بوده و جدا از هم نیستند؛  لذا اگر جامعه پزشکی با مشکلاتی مواجه بوده و به هر شکلی نابسامان باشد؛ ارائه خدمت به مردم نامطلوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ، دکتر محمد رئیس زاده ضمن ابراز خرسندی از تاسیس سازمان نظام پزشکی شهرستان قدس و این که نظام پزشکی باید ملجأ و مأمن جامعه پزشکی و مردم باشد، اظهار کرد: طبق قوانین مصرح سازمان نظام پزشکی باید مدافع حقوق مردم و از سوی دیگر نیز مدافع شأنیت و حقوق جامعه پزشکی باشد.

وی با بیان این که مصالح مردم و جامعه پزشکی منطبق بر هم بوده و جدا از یکدیگر نیستند؛ افزود: هرقدر وضعیت جامعه پزشکی را بسامان کنیم به تبع آن خدمات بهتری نیز به مردم ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر این که بطور جدی پیگیر مشکلات و مطالبات به حق جامعه پزشکی هستیم، ادامه داد:  ماهانه بیش از ۸۰ میلیون خدمت از سوی جامعه پزشکی به مردم ارائه می شود و کل ثبت شکایات در پزشکی قانونی و نظام پزشکی 13 الی 14 هزار بوده که تنها 30 درصد منجر به کیفرخواست می شود .

رئیس زاده با گلایه از این که رسانه ها موارد استثناء را که به لحاظ آماری برجسته نیست در اذهان مردم مطرح می کنند؛ بیان کرد: 99 درصد جامعه پزشکی با همین تعرفه ها و شرافتمندانه به مردم خدمت ارائه می دهند.

وی تاکید کرد : نباید اجازه دهیم در طول گذر زمان شأن و شئون جامعه پزشکی خدشه دار شود و خودمان نیز در بحث اخلاق حرفه ای احساس مسئولیت کنیم .

وی از رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان قدس درخواست نمود تا جلسات مستمر برای بیان مشکلات و نقطه نظرات اعضای هیات مدیره این نظام پزشکی برگزار نماید و افزود:  اعضای هیات مدیره باید خود را متولی بدانند و از جامعه پزشکی دفاع کنند . مانیز بطور جد پیگیر مشکلات همکاران هستیم و محکم در دفاع از منافع به حق آنان ایستاده ایم.

وی خاطرنشان کرد: باید ارتباطات گسترده تر شده و مشکلات جامعه پزشکی بطور فعال پیگیری شود و صیانت از شرافت جامعه پزشکی نیز بر عهده ماست.

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.