پنجشنبه، 9 فروردین 1403

در جلسه هم اندیشی مسائل قضائی و حقوقی جامعه پزشکی مطرح شد:

ضرورت اصلاح قانون در زمینه جرم زدایی و حبس زدایی پزشکان

ضرورت اصلاح قانون در زمینه جرم زدایی و حبس زدایی پزشکان

نشست هم اندیشی در خصوص مسائل قضائی و حقوقی مرتبط با جامعه پزشکی تشکیل و بر ضرورت اصلاح قانون و مذاکره با رئیس و معاونین قوه قضائیه در زمینه جرم زدایی و حبس زدایی پزشکان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ به همت معاونت انتظامی نشست هم اندیشی در زمینه مسائل حقوقی و قضائی جامعه پزشکی با حضور دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی و قضات دیوان عالی کشور و هیات های انتظامی، قضات دادگاههای تجدید نظر و سرپرست دادسرای جرایم پزشکی ، معاونین و مشاور حقوقی رئیس کل نظام پزشکی امروز در محل این سازمان برگزار شد.

بنابر این گزارش، جرم زدایی و قضا زدایی از تخلفات و قصور پزشکی، حبس زدایی از مجازات های در نظر گرفته شده برای جامعه پزشکی، مذاکره با سازمان های بیمه گر به منظور افزایش زمان و سقف مالی پوشش بیمه ای پزشکان در دستور کار قرار گرفت.همچنین مقرر شد از طریق مذاکره با ریاست و معاونین قوه قضائیه ، تلاش و پیگیری های لازم برای اصلاح قانون در مجلس شورای اسلامی به منظور جرم زدایی و حبس زدایی از جامعه پزشکی انجام شود.

گفتی است مذاکره با بیمه های دولتی و خصوصی از طریق بیمه مرکزی برای افزایش زمان پوشش بیمه ای (که در حال حاضر 4 تا 6 سال است) از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد تدابیر لازم در جهت اجرای این مهم اتخاذ شود تا در صورت مطرح شدن شکایت ؛ جامعه پزشکی بتواند از مزایای بیمه استفاده نماید.

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد معاونت آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی با تهیه بسته های آموزشی و ویدئویی و در اختیار نهادن آن به جامعه پزشکی ، احتمال بروز قصور پزشکی را کاهش دهد و معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی هم مذاکرات لازم را با قوه قضائیه و مجلس پیگیری نماید.

 

انتهای پیام

 

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.