جمعه، 31 فروردین 1403

اطلاعیه نظام پزشکی تهران بزرگ درخصوص رسالت اعضای سازمان درباب آموزش جامعه عمومی و افزایش سطح سواد سلامت جامعه

اطلاعیه نظام پزشکی تهران بزرگ درخصوص رسالت اعضای سازمان درباب آموزش جامعه عمومی و افزایش سطح سواد سلامت جامعه
اعضای محترم جامعه پزشکی و اعضای سازمان نظام پزشکی به عنوان منابع مورداعتماد مردم کشور و قطب مورد وثوق جامعه باید درخصوص اظهارات و نوشتار خود احساس مسئولیت دوچندان داشته باشند و مراقبت کنند تا خدای نکرده سهوا مرتکب اشتباه در ارائه اطلاعات نادرست و اموزش‌های غلط نشوند و مسئولیت خویش را در این خصوص به خاطر داشته باشند.

حضور کادر درمان و جامعه پزشکی در رسانه‌های جمعی و صداوسیما از جهات مختلفی سودمند است، از سویی پزشکان می‌توانند با حضور در عرصه‌های آموزشی مطالب مختلف تخصصی حوزه‌های بهداشت و سلامت و درمان را به زبانی ساده برای جامعه عمومی بازگو کنند و سطح سواد سلامت عمومی را بالاتر ببرند.
از سوی دیگر حضور پزشکان در رسانه‌های رسمی کشور و فضای مجازی به افزایش ارتباط اجتماعی و مشارکت آنان در عرصه‌های اجتماعی می‌انجامد و قطعا بر سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی این صنف نخبه در جامعه ما خواهد انجامید.
حضور در فضاهای رسانه‌ای همچنین موجب به روزماندن و علم جویی اعضای جامعه پزشکی خواهد شد و به چرخه علم اندوزی در بالاترین سطوح آن کمک خواهد کرد.
اما از سوی دیگر اعضای محترم جامعه پزشکی و اعضای سازمان نظام پزشکی به عنوان منابع مورداعتماد مردم کشور و قطب مورد وثوق جامعه باید درخصوص اظهارات و نوشتار خود احساس مسئولیت دوچندان داشته باشند و مراقبت کنند تا خدای نکرده سهوا مرتکب اشتباه در ارائه اطلاعات نادرست و اموزش‌های غلط نشوند و مسئولیت خویش را در این خصوص به خاطر داشته باشند.
سازمان نظام پزشکی همانگونه که برخورد با اظهارات غیرعلمی و غیرمستند و اطلاعات غلط و شبه علم در رسانه ها و فضای مجازی را وظیفه خود می‌داند، مسئولیت برخورد با ارائه اطلاعات غلط و آموزش‌های نادرست از سوی اعضای خود در فضاهای عمومی ورسانه‌ای را، به منظور صیانت از جایگاه و اعتبار علمی جامعه پزشکی و اعضای سازمان، برای خود قائل بوده و با جدیت به وظیفه خود در زمینه نظارت بر این موارد و اصلاح اطلاعات و آموزش‌های ناصحیح عمل خواهد کرد.                                                                                                                                                                                                                                                دکتر سید موید علویان - رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.