شنبه، 1 اردیبهشت 1403

باید وضعیت جامعه پزشکی را بسامان کنیم

باید وضعیت جامعه پزشکی را بسامان کنیم
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به مشکلات متعدد معیشتی و رفاهی پزشکان گفت: باید وضعیت جامعه پزشکی را بسامان کنیم که به تبع آن و بصورت خودکار خدمات بهتری نیز به مردم ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دیدار با دکتر علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی نزدیک به 325 هزار عضو دارد که بیشترین آن ها را پزشکان عمومی تشکیل می دهند؛ اظهار کرد: بسیاری از همکارانمان با مشکلات معیشتی مواجه هستند و بعد از گذراندن دوره طرح و نیز در دوران رزیدنتی خود علیرغم ساعات کاری بالا از حقوق و دستمزد پائینی برخوردارند.

وی تاکید کرد : باید تسهیلات رفاهی و معیشتی برای جامعه پزشکی در نظر گرفته شود تا پزشکان جوان امیدوار شوند ؛ در مورد حقوق رزیدنت ها نیز طبق فرمایش مقام معظم رهبری افزایشی در نظر گرفته شده و باید از نظر توانمند سازی جامعه پزشکی به لحاظ کیفی نیز تلاش هایی صورت گیرد تا اطلاعات آن ها به روز باشد و بتوانند خدمات مطلوبی ارائه نمایند.

رئیس زاده خاطرنشان کرد : بحث صیانت از جامعه پزشکی ،تسهیلات رفاهی ، مباحث آموزشی و توانمند سازی باید مد نظر قرار گیرد و همواره اولین چیزی که به ذهن پزشکان جوان خطور می کند اقدام به مهاجرت است زیرا شرایط مناسبی برای آنها وجود ندارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که جامعه پزشکی و آموزش در حال ضربه خوردن است؛ تصریح کرد:باید وضعیت جامعه پزشکی را بسامان کنیم که به تبع آن و بصورت خودکار خدمات بهتری نیز به مردم ارائه خواهد شد.

در ادامه دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ضمن ابراز خرسندی از پیگیری مشکلات پزشکان توسط ریاست کل نظام پزشکی گفت: می توانم تجربیاتم را در اختیار شما قرار دهم و زمانی که انسان برای رضای خدا کار می کند هر قدر درجه خلوص بیشتر باشد ،خداوند توفیق خدمت بیشتر به او می دهد .همیشه باید حق را به مردم داد و از مشکلات پزشکان نیز دفاع کرد.

وی افزود: با جدیت مسئله ادغام و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی را پیگیری کنید تا مسئولان بدانند که هم اکنون چه مشکلاتی وجود دارد که البته قصد خیر پشت تصمیمات است اما با این وضعیت معیشتی و اقتصادی یک دفعه نمی توان تغییرات اساسی ایجاد کرد و باید این مسائل را به سران قوا و افراد موثر اطلاع داد.

وی با بیان این که دراین مرحله حاد وظایف سنگینی دارید  و مسائل مهم فرهنگی نیز مطرح است؛ خاطرنشان کرد: هر کاری که می کنید باید همواره میلیون ها محرومی را در نظر بگیرید که به حقوق خود آشنایی نداشته اما عظمت روحی دارند و هر کاری که انجام می دهید این را در نظر بگیرید که آیا به درد آن ها میخورد .

انتهای پیام

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.