پنجشنبه، 30 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی:

وزیر علوم اگر می تواند آموزش به روز شده علوم را در صنعت ادغام کند

وزیر علوم اگر می تواند آموزش به روز شده علوم را در صنعت ادغام کند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن گلایه از مطرح شدن بحث ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم گفت: مطرح شدن این موضوع در شرایط فعلی ضرورتی نداشته و اگر وزارت علوم توان دارد، آموزش به روز شده علوم  را در صنعت ادغام کند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی در دومین جلسه شورای عالی نظام پزشکی که امروز پنج شنبه مورخ 1400/8/27 در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد با اشاره به صحبت های اخیر وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم بیان کرد: ما طرفدار ادغام هستیم اما ادغام آموزش در کار عملی نه ادغام آموزش تئوری در آموزش تئوری دیگر .

وی افزود: اگر وزارت علوم این توان را دارد آموزش به روز شده علوم را درصنعت ادغام کند و مطرح نمودن این موضوع در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد که با روح و روان جامعه پزشکی بازی می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد 40 روزه سازمان نظام پزشکی در دور جدید کاری خود پرداخت و ادامه داد: درسه حوزه حفاظت از شأن و جایگاه پزشکان در حوزه های درونی و بیرونی؛ مسائل معیشتی ، رفاهی و اقتصادی حوزه بهداشت و درمان و جامعه پزشکی و همچنین توانمند سازی و ارتقاء خدمات کیفی جامعه پزشکی فعالیت هایی ساماندهی شد و به جمع بندی های خوبی رسیدیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث واکسیناسیون دوز سوم جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: تلاش ها از دوره گذشته برای واکسیناسیون اعضای سازمان انجام شده بود و ما نیز پیگیر انجام واکسیناسیون دوز سوم همکاران بودیم . همچنین جلسات مختلفی با انجمن های علمی و تخصصی  برگزار نموده و مسائل و معضلات مبتلابه آنان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس زاده اضافه کرد: با مسئولان مختلف وزارت بهداشت ، برخی از نمایندگان مجلس، معاون کل سازمان برنامه و بودجه ، رئیس سازمان پزشکی قانونی و ... دیدار و گفت و گو داشتیم. همچنین درخواست از رئیس جمهور برای اصلاح ترکیب شورای عالی بیمه سلامت و این که شورای مذکور در حال حاضر محلی  از اعراب ندارد،درخواست جلسه با رئیس قوه قضائیه ، تشکیل کمیسیون های مشورتی و نیز عضویت سازمان در ستاد ملی کرونا از جمله کارهای انجام شده از شروع به کار دوره هشتم سازمان نظام پزشکی بوده است.

به گفته وی دیدار با روسای نظام های مهندسی کشاورزی، نظام روانشناسی ، نظام دامپزشکی ، سفر به استان های گیلان و همدان ، بازدید  از نظام پزشکی های رودسر ، صومعه سرا و ملایر ، دیدار با شهردار تهران  وبیان مشکلات فیزیکی ساختمان کل و نظام پزشکی تهران بزرگ ، جلسه با پیشکسوتان جامعه پزشکی و دهها مورد اساسی دیگر از جمله کارهای انجام شده ظرف مدت 40 روز کاری سازمان نظام پزشکی بود .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان با بیان این که جامعه پزشکی خسته و رنج کشیده و آزرده است؛ خاطرنشان کرد: تعرض و تعدی به حوزه سلامت کشور و جامعه پزشکی باید کم هزینه بوده و  به گونه ای عمل کرد که مشکلات کاهش یافته و شأن و حرمت جامعه پزشکی حفظ شود.

انتهای پیام

برچسب ها : شورای عالی
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.