پنجشنبه، 9 فروردین 1403

حضور شهردار تهران در سازمان نظام پزشکی

حضور شهردار تهران در سازمان نظام پزشکی
ظهر امروز شهردار تهران با حضور در سازمان نظام پزشکی در جریان وضعیت جامعه پزشکی و خدمت رسانی این سازمان قرار گرفت.

دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن خوشامدگویی به دکتر زاکانی شهردار تهران، گزارشی از عملکرد سازمان نظام پزشکی و انتظارات جامعه پزشکی را ارائه کرد. 
در این دیدار که با حضور هیئت رئیسه شورای عالی، معاونین سازمان نظام پزشکی و رئیس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران برگزار شد؛ موضوعاتی چون عوارض کسب و پیشه، پسماند و ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی و خدمات متقابل جامعه پزشکی برای همکاری در موضوع سلامت با شهرداری تهران مطرح شد. 
دکتر رئیس زاده در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه عضویت شهردار تهران بعنوان یک پزشک در سازمان نظام پزشکی فرصت بسیار خوبی برای تسریع روند همکاری و رفع چالش های جامعه پزشکی است ؛ بر اهمیت جایگاه شهردار تهران تاکید کرد و افزود: نظام پزشکی تهران با حدود نزدیک به یکصدهزار عضو نیازمند فضای فیزیکی و شرایطی در شأن جامعه پزشکی است که امیدواریم با همکاری دوجانبه سازمان نظام پزشکی و شهرداری تهران این موضوع مرتفع شود. وی با اشاره به ظرفیت های نظام پزشکی و شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که با استفاده از همه قابلیت ها شرایط موجود بهداشت و درمان شهر تهران بهترشود. 

در ادامه این دیدار؛ دکتر زاکانی شهردار تهران ضمن اینکه برای رفع مشکلات موجود قول های مساعدی داد، گفت: طی دو ماه اخیر فعالیت های موثر و مفیدی در شهرداری انجام شده که البته کافی نیست. 
وی با تاکید بر تغییر چهره شهر با کمک عموم مردم و برنامه ریزی هایی با عنوان خط تلاش های 15 گانه، تصریح کرد: یکی از این خطوط تلاش که شهرداری در حال برنامه ریزی و پیگیری است، خدمات گسترده نظام سلامت برای بخشی از شهروندان آسیب پذیر است که  می تواند با کمک نظام پزشکی انجام  شود.  
دکتر علیرضا زاکانی در بخشی از سخنان خود به عدم تکافوی ظرفیت های درمانی که در شهرداری تهران وجود دارد، اشاره کرد و افزود: بهداشت شهر تهران نیازمند رسیدگی بیشتر است و در این راستا مردمی سازی با محوریت نخبگان و ایجاد مجمع محلات، در دستور کار شهرداری قرار دارد که با توجه به مثلث خانواده، مسجد و مدرسه؛ بخش عمده ای ازفعالیت ها ناظر بر حوزه سلامت است و در این راستا همکاری نظام پزشکی و جامعه بهداشت و درمان کشور با شهرداری فرصتی مغتنم است. 

لازم به ذکر است درحاشیه این دیدار، شهردار تهران به همراه دکتر رئیس زاده و جمعی از معاونین نظام پزشکی، بازدیدی از فضای فیزیکی اطراف سازمان نظام پزشکی داشتند تا ضمن مشاهده مشکلات موجود به ویژه درخصوص نبود پارکینگ برای رفاه مراجعان که اکثر آنها پزشکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها هستند، تدابیری اتخاذ گردد.

 

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.