پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بازگشائی مدارس زنگ خطری برای افزایش شیوع کرونا است

بازگشائی مدارس زنگ خطری برای افزایش شیوع کرونا است

مدیرروابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، بازگشائی عجولانه مدارس را زنگ خطری برای افزایش شیوع کرونا دانست و گفت: در این رابطه عجله کردن اشتباه بوده و باید مدتی صبر کرد تا با افزایش تعداد افراد واکسینه شده ، رعایت دقیق و درست پروتکل‌های بهداشتی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم بازگشائی مدارس انجام گیرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛دکتر مسعود زحمتکش با اشاره به این که مدارس ما در مناطق مختلف کشور و حتی در مناطق مختلف شهری دارای امکانات مختلف و متفاوتی  هستند؛ اظهار کرد: میزان استقبال از واکسیناسیون نیز طبق آمار در شهرها و استان‌های کشور با هم متفاوت بوده و بدیهی است که تعیین یک تاریخ مشخص برای بازگشائی مدارس در کل کشور صحیح نیست و باید در این خصوص هوشمندانه‌تر تصمیم‌گیری شود.


وی به فعالیت تعداد قابل توجهی از مدارس غیرانتفاعی در خانه‌های قدیمی  با کلاس های کوچک  و گاها فاقد پنجره اشاره کرد و گفت: زمانی می توانیم به بازگشائی حضوری مدارس فکر کنیم که بالای 80 درصد اولیاء، دانش آموزان، کادر آموزشی و اداری واکسینه شده باشند در حالی که در آمارهای کلی ارائه شده حدود 76 درصد ایرانیان دوز نخست واکسن را دریافت کرده و درصد زیادی از این افراد به علل مختلف برای دریافت دوز دوم مراجعه نکرده‌اند.


 زحمتکش با اشاره به احتمال شیوع سویه‌های جدید بین دانش‌آموزان تصریح کرد: تجمع بین دانش‌آموزان و دانشجویان، در قشری که ممکن است خیلی هم واکسن نزده باشند، محیط مناسبی به وجود می‌آورد که ویروس بین آنها بچرخد و همین موضوع می‌تواند باعث به وجود آمدن گونه‌های ژنتیکی جدید که ممکن است مقاوم به واکسن نیز باشند، شود.
نائب رئیس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی با اشاره به آغاز واکسیناسیون بالای سه سال در چین با واکسن سینوفارم بیان کرد: در حال حاضر در داخل کشور افراد بالای 12 سال واکسینه می شوند. اما اگر در ادامه با تصمیم ستاد علمی کرونا واکسیناسیون بر علیه کرونا برای سنین پایین تر نیز توصیه شود. شاید بتوان برای بازگشائی مدارس در مقاطع پایین‌تر با اطمینان خاطر بیشتری تصمیم گیری کرد.


وی در پایان با اشاره به آغاز روند افزایشی بیماران به خصوص در بخش سرپایی که احتمالا حاکی از ورود آهسته به پیک ششم است؛ خاطرنشان کرد: معمولا بین پیک‌ها، زمانی 4 تا 6 هفته ای وجود داشته که اگر این فاصله طلائی صرف گسترش سریع واکسیناسیون شود؛ می‌تواند در کاهش قله پیک بعدی نقش اساسی داشته باشد. از اینرو تشویق و ترغیب افراد به دریافت کامل واکسن کرونا و الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی رسانه ها، مدیران شهری و استانی و صدا و سیما ضروری است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.