جمعه، 10 فروردین 1403

مغفول واقع شدن کارهای میدانی برای نهادینه شدن فرهنگ قرآن و عترت در حوزه سلامت

مغفول واقع شدن کارهای میدانی برای نهادینه شدن فرهنگ قرآن و عترت در حوزه سلامت
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: با توسل به قرآن و عترت می توان اخلاق حرفه ای پزشکی را درمان کرد.

 

 به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان این که دوای همه دردها قرآن بوده و با توسل به آن می توان پزشکان اصولی و اخلاقی مانند دکتر مسلم بهادری ، دکتر ناصر سیم فروش و ... تربیت نمود؛ اظهار کرد: مشکلات جدی در حوزه اخلاق حرفه ای پزشکی داریم که بازتاب آن دیده می شود و  بهترین راه درمان این معضل توسل به قرآن و عترت است.

وی با اشاره به این که هرقدر به این مباحث ورود شود باز هم نیاز به کار بیشتری دارد؛ افزود: باید در زمینه نفوذ و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در بدنه جامعه پزشکی بیشتر کار شود و با شناسایی پزشکان فعال در این حوزه اقدام به تشکیل بانک اطلاعاتی نمود.

وی ادامه داد: باید کار عملیاتی در این حوزه انجام دهیم و این مهم نیازمند برگزاری جلسات و سمینارها و به دنبال آن برنامه ریزی برای انسجام همکاران فعال در حوزه قرآن و عترت است.

رئیس کل نظام پزشکی تاکید کرد: از کار میدانی برای تامین فرهنگ قرآن و عترت در حوزه بهداشت و درمان غافل شدیم.

رئیس زاده با اشاره به این که باید کارگروهی متشکل از فرهنگستان علوم پزشکی ؛ وزارت بهداشت ؛ سازمان نظام پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این حوزه ورود کرده و هماهنگی های لازم را برای انجام کارهای میدانی و بانک اطلاعاتی انجام دهند؛ تصریح کرد: باید برای بسط و گسترش فرهنگ قرآن و عترت تلاش کنیم . 

گفتنی است دکتر سیم فروش رئیس گروه علمی قرآن ، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی به همراه جمعی از قاریان برجسته کشوری و اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی حوزه قرآن و عترت  با رئیس کل سازمان نظام پزشکی دیدار و گفت و گو کردند.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.