جمعه، 31 فروردین 1403

بستر لازم از نظر آی.تی، برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در خوزستان فراهم است

بستر لازم از نظر آی.تی، برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در خوزستان فراهم است
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیکی از اول دی امسال گفت: بستر لازم از نظر آی.تی، برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در خوزستان فراهم است

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در همایش هفته بیمه سلامت و قدردانی از تلاشگران حوزه سلامت در اهواز با تبریک هفته بیمه سلامت بیان کرد: بیمه سلامت در دوران سخت کرونا علاوه بر همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، همواره از بیمه شدگان خود به خوبی حمایت کرده است.

وی افزود: کار آموزش، اقناع سازی و جلب مشارکت پزشکان، داروخانه ها و آزمایشگاه ها در حال انجام بوده و هماهنگی خوبی بین این دانشگاه، بیمه سلامت و سازمان نظام پزشکی در جریان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: امیدواریم تا اول امسال نسخه های کاغذی جمع آوری شده و مردم بتوانند با روش مدرن، نسخه دارویی، آزمایشگاه و رادیولوژی خود را انجام داده و نیازی به دفترچه نباشد.

وی افزود: هم اکنون اسناد پزشکی بیمه سلامت در بیمارستان ها به صورت الکترونیکی بررسی می شود و کار نسخه نویسی الکترونیکی، اکنون در برخی از بیمارستان ها و مطب ها در جریان است.

ابول نژادیان گفت: از همکاران پزشک خواهش می‌کنم که بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی را همراهی کنند تا مردم بتوانند از بستر الکترونیک استفاده کنند.

هدف از اجرای طرح نسخه الکترونیکی تسهیل در خدمت رسانی به مردم است

 رییس نظام پزشکی اهواز نیز گفت: با توجه به اهمیت نسخه نویسی الکترونیکی در سلامت بیماران، این فرآیند دیر یا زود اجرایی خواهد شد البته ابتدا اطلاع رسانی دقیق به پزشکان و کادر درمان انجام خواهد شد.

دکتر علی جواهرفروش زاده افزود: با اجرایی شدن این طرح، پزشکانی که با بیمه‌ها قرارداد ندارند باید نسخه الکترونیکی بنویسند لذا از آنها خواهش داریم که زیرساخت لازم را فراهم کنند تا طرح نسخه الکترونیکی به خوبی اجرایی شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح یکپارچه سازی، حفظ سلامت و تسهیل در خدمت رسانی به مردم و حذف کاغذ از چرخه درمان است.
وی افزود: نظام پزشکی این تعهد را می دهد که با حفظ احترام به پزشکان و ارایه سیاست های تشویقی، جامعه را به سمت نسخه الکترونیکی سوق دهد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.