جمعه، 10 فروردین 1403

ساختمان‌ های پزشکان شهر همدان استانداردهای لازم را ندارد

ساختمان‌ های پزشکان شهر همدان استانداردهای لازم را ندارد
رییس سازمان نظام پزشکی همدان اظهار داشت: هیچیک از ساختمان های پزشکان موجود در این شهرستان از استانداردهای لازم برخوردار نیست و کارکرد مسکونی دارد.

«علیرضا مدرکیان» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر ساختمان هایی که پزشکان در آن مستقر هستند کارکرد مسکونی دارد که به اسم تجاری و با قیمت گزاف در اختیار پزشکان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: کوچک بودن فضای مطب و محل انتظار بیمار، مجهز نبودن به تهویه، رعایت نکردن استانداردهای لازم، مجهز نبودن به آسانسور یا پیش بینی نکردن آسانسور به تعداد لازم و آسانسور حمل بیمار از جمله اشکالات ساختمان های پزشکان این شهرستان است.

رییس سازمان نظام پزشکی همدان افزود: حتی پله اضطراری برای این ساختمان ها پیش بینی نشده تا در صورت بروز حادثه یا اتفاقی افراد حاضر در ساختمان بتوانند محل حادثه را به راحتی و به سرعت ترک کنند.

مدرکیان اضافه کرد: شهرداری هیچگاه از نظام پزشکی در زمان صدور پروانه ساخت ساختمان پزشکان استعلام و نظرخواهی نکرده است در حالیکه باید این تعامل و تبادل نظر برای بهبود وضعیت ساختمان های پزشکان، رفع مشکل فضا و سالن انتظار صورت گیرد.

رییس سازمان نظام پزشکی همدان میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این اماکن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هم اینک درصد بالایی از مطب پزشکان پروتکل های ابلاغی را به طور کامل اجرا می کنند.

مدرکیان افزود: فاصله گذاری اجتماعی در مطب ها به خوبی رعایت می شود و پذیرش بیماران نیز به تواتر و با فاصله زمانی مشخص صورت می گیرد.

وی ادامه داد: سیستم نوبت دهی در بیشتر مطب ها به صورت اینترنتی شده است و افراد بدون نیاز به حضور در مطب می توانند به صورت اینترنتی کار خود را پیش می برند.

حدود یک هزار مطب پزشک در همدان وجود دارد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.