جمعه، 31 فروردین 1403

نامه عضو شورایعالی سازمان به رئیس کل

حوزه دندانپزشکی نیازمند توجه ویژه است

  • 28 مهر 1400
  • 15:14
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
حوزه دندانپزشکی نیازمند توجه ویژه است
خواهشمند است دستور فرمائید هر چه سریعتر کارشناسان جامعه دندانپزشکی و نظام پزشکی، همراه با کارشناسان وزارت بهداشت موضوع را بررسی نموده تا بتوانیم به حلقه مفقوده موضوع سلامتی آحاد مردم و خواسته های به حق جامعه دندانپزشکی دست یابیم.

متن نامه دکتر عباسیان به شرح زیر است

ریاست محترم سازمان نظام پزشکی
جناب آقای دکتر رئیس زاده 

ضمن عرض تبریک و آرزوی تندرستی و موفقیت به استحضار میرساند، ارتقاء جایگاه دندانپزشکی امید و آرزوی جامعه دندانپزشکی می باشد. متاسفانه در شرایط فعلی جامعه دندانپزشکی در دو جبهه همزمان تکاپو می کند، در یک سو برای اثبات حقانیت خود و دیگری بررسی و ارائه راهکاربرای مشکلات دندانپزشکان جوان که یکی از سرمایه های نهان  و مهم این مرز و بوم هستند .
به استحضار می رساند مصوبات وزارت بهداشت که در دوره قبل به تصویب رسیده، واقعاً جای بسی تأمل دارد و به نظر می رسد سیاستگذارانی که نسخه جایگاه دندانپزشکی را در وزارت متبوع می پیچند درصدد کسب درآمد از رشته دندانپزشکی میباشند، آیا این بزرگواران از مخاطراتی که سلامتی آحاد مردم را هدف قرار داده اند خبرندارند؟ آیا نمی دانند آموزش دندانپزشکی سنتی به صورت زیرزمینی همه گیر شده و این سوداگران پا به عرصه طبابت میگذارند و با شیوع انواع بیماریها سلامتی جامعه را به مخاطره می اندازند ؟
این روزها آموزش دستیاران دندانپزشکی با مدت زمانی آموزش 254 ساعت که در پایان همراه با ارائه سرتیفیکیت است، زبانزد تمام محافل شده است. آیا تصمیم گیران و سیاست گذاران به این مسأله توجه ندارند که این سوداگران به دنبال مدرک می باشند تا بتوانند با ارائه مدرک مردم را گمراه کنند؟ هم اکنون جهاد دانشگاهی و بعضی از انجمن های غیر مرتبط، فقط بخاطر مسائل مالی در تب و تاب برگزاری این دوره ها می باشند و در پی اعتراض ادارارات نظارت بر درمان شهرستانها هم می گویند که شما موظف هستید برخورد کنید حال سوال اینجاست چرا این سیکل معیــــوب بدون کارشناسی انجام می شود  و چرا حوزه نظارت را وارد وادی گمـــراه کننده می نمایند؟
قطعاً ارتقاء سطح دانش دستیاران کنار دندانپزشک و دیگر گروه های پزشکی نیاز به برنامه ریزی علمی خاصی دارد. در این راستا جامعه دندانپزشکی با برگزاری چندین نشست و طرح مشکلات با مرکز مهارت های وزارت متبوع و ارائه راه حل هم به نتیجه نرسید. لذا خواهشمند است دستور فرمائید هر چه سریعتر کارشناسان جامعه دندانپزشکی و نظام پزشکی، همراه با کارشناسان وزارت بهداشت موضوع را بررسی نموده تا بتوانیم به حلقه مفقوده موضوع سلامتی آحاد مردم و خواسته های به حق جامعه دندانپزشکی دست یابیم.
امید است اکنون با ورود مدیران ارشدی که خود از دندانپزشکان می باشند شاهد دگرگونی در سیاست های کلان و پیگیری این موضوعات باشیم.

دکتر بهنام عباسیان
عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.