شنبه، 1 اردیبهشت 1403

رئیس جمهور: بیش از ۷۰ درصد مردم دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

رئیس جمهور: بیش از ۷۰ درصد مردم دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند
رییس‌جمهوری گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند و قبل از فرا رسیدن فصل سرما شاهد واکسینه شدن دز دوم خواهیم بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی دوشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع) به همه ملت ایران و مسلمان و آزادگان عالم و همچنین تبریک هفته وحدت، گفت:‌ ایران اسلامی اقوام مذاهب و گویش های مختلف دارد نقطه مشترک همه این است ایران عزتمند، بالنده و برخوردار از پیشرفت باشد.

وی درباره آخرین روند واکسیناسیون و اقدامات دولت برای درگیر نشدن موج ششم اظهار کرد: در آغاز دولت اعلام کردیم که اولویت ما واکسیناسیون عمومی است و امروز با گذشت مدت کوتاهی شاهد دریافت بیش از ۷۰ درصد دز نخست کرونا هستیم و امیدوارم قبل از فرا رسیدن فصل سرما شاهد واکسینه شدن دز دوم هم باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از  بحث‌های مطرح شده در ستاد کرونا این بود که از حالت انفعال در کرونا خارج شویم و حالت فعال پیدا کنیم که هم در واکسیناسیون و هم در دانشگاه های علوم پزشکی و بخش های مردمی بسیج و نیروهای مسلح این آمادگی وجود دارد و نباید در موج احتمالی به صورت منفعل وارد شویم.

رییس جمهوری تصریح کرد: باید فعالانه پیش‌بینی ها و بعد از آن پیشگیری‌های لازم را داشته باشیم و اگر شاهد موج ششم بودیم برخورد مناسب شود تا به فراگیری منجر نشود.

آیت الله رییسی ادامه داد: در عین حال افرادی که حتی دو دز واکسن زدند حتما اصول بهداشتی را رعایت کنند. به رغم بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و کسب کارها، رعایت پروتکل ها برای همگان ضرورت دارد تا شاهد شرایط بدی برای کشور نباشیم.

رییس دولت سیزدهم اظهار کرد: به لطف خدا آنچه گفته شد تاکنون عمل کردیم تا وضعیتی که جهان امروز به آن مبتلا است شرایط فعالی باشد و از همه آنانی که واکسن نزدند دعوت می‌کنم واکسن بزنند.

وی یادآور شد: به رسانه ملی و بخش‌های مختلف کشور دارای نفوذ کلام گفتیم سعی کنند در جایگاه خود برای توجیه همه مردم و انجام کار اقناعی تلاش کنند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.