پنجشنبه، 30 فروردین 1403

توصیه اکید پزشکان در آلمان برای واکسیناسیون فوری نوجوانان

  • 25 مهر 1400
  • 11:50
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
توصیه اکید پزشکان در آلمان برای واکسیناسیون فوری نوجوانان
انجمن پزشکان کودکان و نوجوانان آلمان از افراد بالای ۱۲ سال خواسته هر چه سریع‌تر خود را در برابر کرونا واکسینه کنند.

انجمن پزشکان کودکان و نوجوانان آلمان که پیشتر از حامیان سرسخت واکسیناسیون عمومی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ بود اکنون تاکید می‌کند که افراد بالای ۱۲ سال هم در اولین فرصت برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

به گزارش شبکه خبری ntv یورگ بوچ، مدیرعامل این انجمن، شنبه ۱۶ اکتبر تاکید کرده که پس از بررسی داده‌های مربوط به واکسیناسیون بیش از ۱۰ میلیون کودک و نوجوان، او بدون قید و شرط واکسینه شدن افراد بالای ۱۲ سال را توصیه می‌کند.

بوچ افزوده است که ارزیابی این داده‌ها از منظر سنجش خطر و فایده به شکل آشکاری سودمندی و کارآمدی واکسیناسیون نوجوانان را تائید می‌کند.

رئیس انجمن پزشکان کودکان با اشاره به وضعیت کرونا در مدرسه‌ها می‌گوید، ما خواستار جلوگیری از گسترش سرایت ویروس در بین کودکان هستیم و همچنین قصد داریم به هر ترتیب جلو تکرار تجربه بسته شدن مدرسه‌ها و پیامدهای ناگوار آن برای نوجوانان نظیر منزوی شدن را بگیریم.

نگرانی از شیوع ویروس در مدرسه‌ها

هاینس پتر مایدینگر، رئیس اتحادیه آموزگاران آلمان در گفت‌وگو با روزنامه "پاسائور نویه پرسه" تحولات کنونی در ارتباط با پاندمی کرونا را نگران‌کننده خوانده و گفته است، گرچه در حال حاضر با روند کاهشی موارد جدید ابتلا روبرو هستیم، اما شیوع ویروس در مدرسه‌ها به حدی است که تا کنون، به خصوص پیش از آغاز زمستان سابقه نداشته است.

واکسیناسیون نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۱۷ سال در آلمان از مدتی پیش آغاز شده اما میزان پیشرفت آن همه جا یک‌سان نیست؛ در ۱۱ ایالت بین ۳۵ تا ۵۲ درصد این گروه سنی واکسینه شده‌اند و در پنج ایالت این میزان کمتر از سی درصد است.

رئیس اتحادیه آموزگاران روند واکسیناسیون در میان افراد بالای ۱۲ سال را امیدوارکننده ارزیابی کرده است. او می‌گوید، زمانی که واکسن مناسب برای همه گروه‌های سنی در اختیار باشد می‌توان در مدرسه‌ها هم به سمت عادی شدن شرایط پیش رفت.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.