پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس زاده :

جامعه پزشکی جزو سرمایه های لاینفک عظمت تمدن ایران بوده و خواهد بود

جامعه پزشکی جزو سرمایه های لاینفک عظمت تمدن ایران بوده و خواهد بود
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در سفر خود به استان گیلان با اشاره به این که نگاه ما به جامعه پزشکی باید فراتر از نگاه صنفی ، شغلی و جمعیتی باشد؛ گفت: جامعه پزشکی جزو سرمایه های لاینفک عظمت تمدن ایران بوده و خواهد بود و یک سرمایه بی بدیل و عظیم و جداناشدنی است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی،دکتر رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی در سفر خود به  استان گیلان با اشاره به این مهم که گیلان در حوزه سلامت و پزشکی بسیار مهم بوده و از نظر مشاهیر زرخیز است؛ بیان کرد : نگاه خودِ ما به جامعه پزشکی باید فراتر از نگاه صنفی، شغلی و جمعیتی باشد زیرا جامعه پزشکی جزو سرمایه های لاینفک عظمت تمدن ایران بوده و خواهد بود و یک سرمایه بی بدیل و عظیم و جداناشدنی است.

وی افزود:  در این برهه از زمان بخش مهمی از بار صیانت و حفاظت از جامعه عظیم و مولفه قدرت کشور بر عهده ما است و باید این سرمایه را حفظ کرده و اهمیت این سرمایه را به کسانی که تفهیم نیستند؛ نشان دهیم.

وی ادامه داد: زمانی که از جامعه پزشکی صحبت می کنیم قبل از این که تعصباتمان صنفی باشد؛ تعصبات کشوری را مد نظر داریم و نباید اجازه دهیم این مهم در نگاه مسئولین ، رسانه و فضای عمومی دچار آفت شود . همچنین  باید از درون جامعه پزشکی را صیانت کنیم و اگر مشکلی وجود دارد نسبت به رفع آن بکوشیم و در بیرون از جامعه پزشکی نیز صیانت ها پابرجا باشد تا قدر و منزلت جامعه پزشکی آن طور که باید شناخته شود.

رئیس زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وضعیت این سرمایه بی بدیل در حال و روز فعلی خیلی بسامان نیست؛ تصریح کرد: به استناد آمار و ارقام جامعه پزشکی وضعیت خوبی ندارد و باید راهکار اساسی برای بهبود این اوضاع در پیش گیریم و برون رفت در کلانِ موضوع داشته باشیم که این امر مستلزم شناسایی آسیب ها بوده و فهمیدن چرایی این قصه 60 درصد مسیر را هموار می کند .

**جامعه پزشکی باید مولفه های قدرت خود را بازشناسی و بازیابی کند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر ایجاد انسجام و تجمیع مولفه های قدرت اذعان کرد: باید انسجام ایجاد کرده و مولفه های قدرت خود را تجمیع کنیم تا در سطح کشور اثر گذار باشیم ، لذا بعد از شناخت مولفه ها و تجمیع و یکپارچگی آن ها باید تلاش کنیم به عنوان اهرمِ توازنِ قدرت در تعاملات برای رفع مشکلات استفاده کنیم.

وی اولین مولفه قدرت را  تک تک اعضای سازمان نظام پزشکی دانست و گفت : اعضای نظام پزشکی سرمایه های مادی و معنوی خود را با عاریت در اختیار نظام پزشکی ها قرار داده اند و  هر کدام از اهمیت بالایی برخوردار است و از یک نفر هم نباید غافل شویم زیرا هر عضو نظام پزشکی به عنوان یک قدرت است که اگر جلب شود قدرت سازمان مرکزی افزایش می یابد.

رئیس زاده اضافه کرد : بعد از اعضاء؛ نظام پزشکی های شهرستان ها مولفه قدرت هستند و هر قدر از نظر جایگاهی؛ هویتی؛ اقتصادی و تاثیرگذاری و ... تقویت شوند ، کارها بسامان تر خواهد بود.

وی نظام پزشکی شهرستان ها را ستون فقرات نظام پزشکی کل عنوان کرد و گفت:  مجمع ،شورای هماهنگی ،شورای عالی و همه ارکان سازمان و بویژه چهره ها و پیشکسوتان و سرشناسان جامعه پزشکی از جمله مولفه های قدرت هستند که از این مولفه ها دور شده ایم و باید قدرت آن ها را به سازمان اضافه کرده و از نظر مشورتی آن ها استفاده نماییم.

**نیازمند تعامل همراه با اقتدار هستیم

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به ایجاد تعامل با سایر سازمان ها و ارگان ها اشاره و بیان کرد : هر قدر تعامل با فرماندار ،بخشدار ، شهردار ، بیمه و مالیات و .... داشته باشیم؛ مصالح به حق جامعه پزشکی سریعتر پیگیری می شود.

وی تاکید کرد : نیازمند تعامل همراه با اقتدار هستیم که منافع صنف در نظر گرفته شود و باید این مهم را در نظر گرفت که مصالح مردم و جامعه پزشکی منطبق بر هم هستند و هر آن چه به نفع جامعه پزشکی است به نفع مردم و بالعکس است.

وی خاطرنشان کرد : هر قدر دغدغه ها و وضع معیشتی جامعه پزشکی بهتر باشد ارائه خدمات به بیماران مطلوب تر خواهد بود و نقش هیات مدیره شهرستان ها نیز بسیار مهم است و باید قدر زحمات ارزشمند این همکاران را بدانیم .

رئیس زاده به تقویت نظام پزشکی استان ها ، شهرستان ها و جذب اعضا و رفع مشکلات و خدمت رسانی به آن ها تاکید کرد و یاد آور شد: علیرغم همه مشکلات باید به شکل فعال کار کنیم و منفعل نباشیم زیرا اعضای نظام پزشکی باید این سازمان را مأمن و ملجا خود بدانند و ما نیز باید از آن ها حمایت کنیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

یزدان شنبه, 24 مهر,1400 22:11
عالی بود احسنت