پنجشنبه، 9 فروردین 1403

در جلسه رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت با رئیس کل نظام پزشکی مطرح شد:

همه دستیاران بیمه می شوند

همه دستیاران بیمه می شوند


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: ما تدابیری در حوزه تامین اجتماعی اندیشیده‌ایم که وقتی دستیاران و دانشجویان PhD فارغ‌التحصیل شوند، حداقل ۴ سال سابقه بیمه و بازنشستگی برایشان لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در دیدار با دکتر رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه به منظور رفاه حال دستیاران پزشکی اظهار کرد: با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان تأمین اجتماعی سعی کردیم به یک گفتمان مشترک در حوزه بیمه دستیاران و دانشجویان PhD برسیم که البته بعد از برگزاری این جلسات به این تفاهم رسیدیم که بیمه تأمین اجتماعی خویش‌فرما و کاملا اختیاری برای دستیاران فراهم کنیم.

وی افزود: سالانه 15 میلیون تومان وام به دانشجویان PhD و دستیاران تعلق می گیرد که تا چهار بار می توانند این وام را دریافت کنند و استراتژی ما بر این است که این مبلغ را به 50 میلیون تومان افزایش دهیم.

وی ضمن تاکید بر تقویت وام دستیاران ادامه داد: یکی از مزیت‌های بیمه خویش‌فرمایی این است که افراد بعد از فراغت تحصیل در هر شغل دولتی و خصوصی که مشغول به کار شوند می‌توانند بیمه خویش فرمایی را ادامه داده و جزو سابقه کاری آن ها  به شمار می‌رود.

رحیمی تصریح کرد : تاکنون 7800 ثبت نام در زمینه بیمه تامین اجتماعی داشته ایم و در تلاشیم تا بیمه خدمات درمانی را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم کنیم که 50 درصد آن را وزارت بهداشت تقبل کرده و 50 درصد دیگر را صندوق پرداخت خواهد کرد.

وی همچنین به ارائه بیمه تکمیلی که شامل خدمات دندانپزشکی و نازایی و .... بوده اشاره کرد و گفت: بسته خدماتی همچون زنان و زایمان، نازایی، خدمات دندانپزشکی و  خدمات سرپایی، خدمات آزمایشگاهی، پاراکلینیکی و... از جمله مواردی است که در قالب یک بسته حمایتی، در مسیر بیمه تکمیلی، سعی داریم برای این قشر ، فراهم سازیم.

دکتر رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز ضمن تشکر از خدمات انجام شده در صندوق رفاه بر اهمیت معیشت  و شرایط زندگی دستیاران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و افزود: ان شاءالله در این دوره کاری با همکاری تنگاتنگ به موضوعات  دستیاری رسیدگی ویژه خواهد شد.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.