پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی آغاز به کار کرد

مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی آغاز به کار کرد

به منظور آغاز به کار هشتمین دوره سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران ؛ مجمع عمومی این سازمان امروز جمعه 9 مهرماه 1400 با حضور 277 نفر از نمایندگان نظام پزشکی های سراسر کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با استقرار هیئت رئیسه سنی آغاز به کار کرد و دکتر جان بابایی رئیس هیات مرکزی اجرایی انتخابات به ارائه گزارش پرداخت  و سپس دکتر روح الامینی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هشتمین دوره سازمان نظام پزشکی ضمن ابراز امیدواری از برگزاری مجمع عمومی نظام پزشکی اظهار کرد: انشاء الله این مجمع شروع مبارکی برای 4 سال آتی باشد و همه ارکانی که در این جلسه انتخاب می شوند دست به دست یکدیگر داده و یدواحدی برای پیشبرد امور سازمان نظام پزشکی باشند.

وی با اشاره به  این که نظام پزشکی کشور باید از این جایگاه رفیعی که دارد چندین مرتبه بالاتر رود؛ افزود: سازمان نظام پزشکی به عنوان یک مجموعه صنفی حرفه ای و علمی باید به بالاترین درجه لازم برای خدمت به خلق خدا و مردم و نیازمندان برسد .

وی با بیان این که از اواخر سال 99 از وزیر وقت بهداشت درخواست نمودیم تا هر چه زودتر مقدمات برگزاری انتخابات هشمین دوره سازمان نظام پزشکی را آماده کند؛ ادامه داد: در هفته ای که فرصت تشکیل هیات ها بود کار را آغاز کرده و به گونه ای اتخاذ تدبیر شد تا امکان حضور همکاران رزیدنت نیز فراهم و آنان بتوانند در این مهم شرکت داشته باشند.

روح الامینی تصریح کرد: با افتخار این را عرض می کنم که تعدادثبت نام کنندگان و شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی افزایش داشت و علیرغم برخی از بحث های سیاسی که وجود داشت بهترین شرایط رقابت فراهم شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در خصوص ردصلاحیت ها  اذعان کرد: حدود 300 اعتراض در این زمینه رسیدگی شد و خیلی از همکاران بازگشتند و به عنوان کاندیدا در این دوره از انتخابات شرکت نمودند و تمام موارد به دقت مورد بررسی دوباره قرار گرفت و بیش از 71 هزار شرکت کننده از سراسر کشور داشتیم .

به گفته وی در خصوص بررسی صلاحیت ها دو قاضی عالی رتبه از دیوان عالی کشور به همراه سایر اعضای هیات مرکزی و عموما با اجماع نظر همه اعضا بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان رسیدگی  و همه مراحل طبق آئین نامه  و با رعایت اصول و موازین قانونی و اخلاقی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است در جلسه امروز مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی هیات رئیسه جدیدمجمع عمومی ؛ اعضای شورای عالی ؛ بازرسان و رئیس کل سازمان نظام پزشکی توسط اعضای مجمع انتخاب خواهندشد تا سکاندار 4 سال آینده سازمان نظام پزشکی باشند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.