پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رتبه بیمارستان‌های کشور در پاندمی کرونا اعلام شد

رتبه بیمارستان‌های کشور در پاندمی کرونا اعلام شد
نهادینه سازی و ایجاد فرهنگ شغلی در راستای اهداف اصلی اعتباربخشی است که این اهداف شامل مدیریت و رهبری بهینه منابع، ارائه مراقبت و درمان ایمن به موقع و اثربخش و همچنین اخلاق بالینی و رعایت حقوق گیرندگان خدمت است.

فرامرز بهادرخان رئیس اداره اعتباربخشی بیمارستان‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار داشت: در این ارزیابی نیمی از هشت بیمارستانی که در سطح کشور موفق به کسب درجه اعتباربخشی عالی شدند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند.

به گفته وی، براساس نتایج نهایی این ارزیابی چهار بیمارستان شهید چمران، خاتم الانبیا (ص)، بقیه الله الاعظم (عج)، و چشم پزشکی نور تحت پوشش دانشگاه موفق به کسب درجه اعتباربخشی عالی در بین ۸ بیمارستان عالی کشور شدند.

همچنین از میان ۳۰ بیمارستان برتر کشور نام پنج بیمارستان ۱۵ خرداد تهران، مهدیه، ولیعصر ناجا، فجر و چشم پزشکی بینا که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارند می‌درخشد که موفق به کسب درجه اعتباربخشی برتر شدند.

رئیس اداره اعتباربخشی معاونت درمان خاطرنشان کرد: از بین ۷۰ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در دور چهارم توسط ارزیابان منتخب کشوری، وزارتی و دانشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفتند، علاوه بر ۹ مرکز عالی و برتر، ۵۴ بیمارستان نیز موفق به کسب درجه یک اعتباربخشی شدند که در شرایط سخت پاندمی اخذ درجه یک اعتباربخشی نیز بسیار حائز اهمیت است.

بهادرخان، اعتباربخشی را یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین روش‌های ارزیابی نظام مند مراکز ارائه خدمات سلامت برشمرد که زمینه پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات پزشکی با کیفیت و ایمن را به شیوه‌ای علمی فراهم می‌آورد و برای دستیابی به این اهداف متعالی از استانداردهای مدون، انجام ارزیابی صحیح و دقیق و استفاده از ارزیابان حرفه‌ای و دارای دانش و تجربه کافی بهره می‌گیرد.

به گفته وی، در این ارزیابی، استانداردهای ویرایش چهارم اعتباربخشی شامل ۱۹ محور، ۱۱۰ استاندارد و ۵۱۴ سنجه مورد ارزیابی قرار گرفت و بیشتر تاکید بر نتایج و پیامدهای اجرایی این استانداردها بود.

رئیس اداره اعتباربخشی معاونت درمان گام اول برای پیاده سازی مطلوب استانداردهای دور چهارم را آگاهی بخشی کامل صاحبان فرایند در بیمارستان‌ها عنوان کرد که در این راستا توسط اداره اعتباربخشی معاونت درمان سمینار، کارگاه و وبینارهای آموزشی متعددی برگزار شد.

وی، اجرای این دوره از اعتباربخشی را به علت شیوع پاندمی کرونا با سایر دوره‌ها متفاوت برشمرد. به طوری که ارزیابی‌ها از دی ماه ۹۸ شروع شد اما با شروع همه‌گیری کرونا متوقف شد و مجدداً از دی ماه ۹۹ آغاز شد و در شهریور ۱۴۰۰ به پایان رسید.

بهادرخان ضمن تقدیر از تلاش و مسئولیت پذیری تمامی دست‌اندرکاران اعتباربخشی دانشگاه و بیمارستان‌های تحت پوشش، خاطرنشان کرد: علاوه بر کسب نتایج افتخارآمیز؛ نهادینه سازی و ایجاد فرهنگ شغلی در راستای اهداف اصلی اعتباربخشی است که این اهداف شامل مدیریت و رهبری بهینه منابع، ارائه مراقبت و درمان ایمن به موقع و اثربخش و همچنین اخلاق بالینی و رعایت حقوق گیرندگان خدمت است.

وی هدف از پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در مراکز را ارتقای ایمنی بیمار، بهبود کیفیت خدمات و در نهایت افزایش سطح رضایت‌مندی بیماران و مراجعین عنوان کرد.

رئیس اداره اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه از تلاش و زحمات تمامی رؤسا، مدیران، مسئولان بهبود کیفیت و کارکنان بیمارستان‌ها و ستاد دانشگاه و معاونت درمان و وزارت بهداشت در اجرای مناسب و اثربخش دور چهارم اعتباربخشی در شرایط بحرانی پاندمی کرونا قدردانی کرد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.