جمعه، 31 فروردین 1403

درخواست رئیس نظام پزشکی نوشهر از رئیس کل سازمان

برای تهیه واکسن آنفولانزا اقدام کنید

برای تهیه واکسن آنفولانزا اقدام کنید
دکتر یدالله سهرابی در نامه ای به رئیس کل سازمان درخواست کرد تهمیدات و اقدامات لازم برای تامین و توزیع واکسن آنفولانزا انجام گیرد.

متن نامه دکتر سهرابی به شرح زیر است:

استاد ارجمند جناب آقای دکتر ظفرقندی

رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی

با سلام و احترام

به استحضار آن مقام عالی می رساند با توجه به نزدیک شدن نیمه دوم سال، چالش جدید نظام سلامت علاوه بر بحران کرونا در کشور مسئله بیماری آنفولانزا می باشد. این همزمانی گرایش شدید و فوق العاده افراد جامعه را جهت مصرف واکسن آنفولانزا با توجه به مستندات شهريور ٩٩ را نشان می‌دهد و تقاضا و نیاز واکسن را چند برابر می سازد. در ابتدا از تمام تلاش‌های حضرتعالی و معاونت محترم توسعه سازمان و همه ارکان و همکاران سازمان که در پیگیری و تخصیص و تامین و بحث طراحی و عملیات اجرایی واکسیناسیون به بخش خصوصی در سال ماضی نقش داشته اند تشکر ویژه می نمایم. همانطور که مطلع هستید با توجه به مقالات معتبر که تایید نموده اند امکان ابتلای همزمان به دو بیماری آنفولانزا و کووید ۱۹ وجود دارد و باید قبل از فصل سرما تمهیدات موثر و لازم را برای مقابله همزمان این دو بیماری مهلک برنامه ريزي مدون داشته باشیم به همین منظور طبق روال سال گذشته افرادی که در مواجهه و در معرض خطر ویروس آنفولانزا هستند باید هرچه سریعتر واکسیناسیون آنها انجام شود با توجه به زمان دار بودن تزریق واکسن آنفولانزا که در اواخر شهریور تا اواسط آبان ماه بهترین زمان برای تزریق می باشد تا بعد از دو هفته ایمنی ایجاد نماید این نکته باید لحاظ گردد و در این راستا اولویت با افراد کادر بهداشت و درمان بخش خصوصي و دولتي، خانم های باردار، افراد مسن (۶۵ سال به بالا) که بیماری های زمینه هم دارند و نیز کسانی که نقص سیستم ایمنی و سرطان و تومور، بیماری های قلبی و عروقی، افراد مبتلا به سيروز كبدي و یا پیوند کبد شده اند و بیماری های خاص (افراد دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی ماژور و...) است.

با توجه به شرح پیشگفت جهت هماهنگی لازم و خدمات هرچه بهتر و سریع تر و عدم اتلاف وقت و همچنین عدم تجمع و ازدحام با توجه به شرایط کرونا جهت بهره مندی از واکسیناسیون آنفولانزا ضمن تاکید بر تهیه واکسن توسط وزارت بهداشت به عنوان متولی این امور، جهت افراد دارای اولویت تزریق که ذکرشان در ابتدا بیان شده، به ویژه در راستای رسالت ذاتی صنفی جهت کادر درمان بخش خصوصی و جهت هماهنگی هرچه بیشتر لیست تنظیمی شهرستان تنظیم شود. شایان ذکر آنکه علاوه بر پروانه مطب پزشکان که آمار آن توسط واحد فناوری و اطلاعات سازمان در اختیار می باشد بعضی از رشته ها هم پروانه فعاليت خود را از دانشگاه علوم پزشكي اخذ می نماید مانند داروخانه‌ها، موسسات تصویربرداری، ازمايشگاه تشخيص طبي و دفاتر فیزیوتراپی و  مراکز ترک اعتیاد (Mmt)  و گفتار درمانی و اپتومتریست ها و... لازم است آماری متقن از اعضاء و خانواده های این عزیزان و نیز پرسنل خدوم و زحمتکش فعال در بخش خصوصی که از طرف دولت تحت حمایت قرار نمی گیرند و باید نظام پزشکی کمافی السابق در خصوص این عزیزان اقدامی انجام دهد و برنامه ریزی نماید تهیه شود. با توجه به بعد مسافت استان ها و تعداد مراکز و واحدهای عملیاتی و توزیع واکسن در سطح کشور و زمان بر بودن این توزیع باید اقدامی عاجل صورت گیرد تا زمان طلایی تزریق را از دست ندهیم چون واکسیناسیون علیه آنفولانزا شدت بیماری، مراجعات پزشکی، بستری شدن بیمارستانی و مرگ و میر را کاهش می دهد و چون بيش از پانصدو پنجاه روز پرسنل کادر درمان درگیر با بحران کرونا می باشند و جزء افراد با ریسک بالا و در معرض خطر این ویروس نیز می باشند تمهیداتی اندیشیده شود تا همزمان در استان ها و شهرستان ها با معاونت‌های بهداشتی و شبکه بهداشت ها جهت تامين زنجيره سرد هماهنگی لازم صورت گیرد

فلذا مستدعي است بذل عنایت فرمایید  اوامر مقتضي در این خصوص و تهیه واکسن برای جامعه پزشکی و خانواده محترمشان ونیز کادر خدوم فعال در مطب های موسسات و داروخانه ها صورت گیرد. بدوا از مساعدت حضرتعالی کمال تشکر و سپاس حاصل است.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.