جمعه، 10 فروردین 1403

دکتر معین :

سیاست زدگی مهمترین عامل در عقب ماندگی واکسیناسیون در ایران است

سیاست زدگی مهمترین عامل در عقب ماندگی واکسیناسیون در ایران است

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به تلفات بالای پیک پنجم بیماری کووید 19 در کشور گفت: تاخیر در واکسیناسیون سبب شد به الگوی منفی در دنیا تبدیل شویم و مهم ترین عامل در این زمینه سیاست زدگی بود.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی این سازمان که امروز پنج شنبه مورخ 1400/6/25 در سالن همایش مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد ؛ با اشاره به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری ،دورهمی ها و کنسرت های مختلف در کشور ترکیه اظهار کرد: در پیک پنجم روزانه صدها تن تلفات انسانی را شاهد هستیم و تاخیر در واکسیناسیون عموم مردم موجب شد تا به الگوی منفی در دنیا تبدیل شویم.

وی در بیان آفت های این مهم بیان کرد: یکی از مهم ترین عوامل عدم موفقیت کشور در مدیریت بحران کرونا از جمله تاخیر در واکسیناسیون ایرانیان بحث سیاست زدگی و نیز ایدئولوژیک کردن علم و مسائل تخصصی بویژه در امور پزشکی است .

وی افزود: زمانی که علم وسیله ای برای سیاست بازی ها قرار گیرد نتیجه خوبی نخواهد داشت . از طرفی عوام زدگی عامل دیگری بود که به تاخیر دوساله واکسیناسیون و یا قرنطینه نشدن مناطق و عدم رعایت فاصله گذاری های اجتماعی در کشور دامن زد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: علم در برابر شبه علم و خرافه و عوام زدگی قرار دارد و در بحران کرونا دخالت های غیرعلمی در امور پزشکی به قیمت جان انسان ها تمام شد و عده ای دراین میان به دنبال منافع اقتصادی خود بودند.

وی فرصت طلبی را از دیگر آفت ها دانست و گفت: فرصت طلبی های افراد شیاد که به قیمت سلامت عموم مردم تمام می شود ، برای جامعه خطرناک است.

وی اظهار کرد: در مراحلی که پیش رو داریم باید یک سند راهبردی و ملی برای دوران کرونا و پسا کرونا داشته باشیم تا به تصویب مجلس و دولت رسیده و سبب پیراستگی نظام سلامت از سیاست زدگی، ایدئولوژیک دین علم و تخصص پزشکی ، عوام زدگی و خرافه و شبه علم شود.

 وی با تاکید بر این مهم که باید به داد مردم برسیم و دادخواه حقوق و سلامت آن ها باشیم ؛ اذعان کرد : طرح های اساسی نظام سلامت مانند تحولات ساختاری در جهت تفکیک خدمات بهداشتی درمانی از آموزش و پژوهش ، نظام ارجاع و پزشکی خانواده باید در وزارت بهداشت و دولت به کمک سازمان نظام پزشکی به ثمر برسد تا شاهد ارتقای بهره وری در نظام سلامت کشور باشیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.