پنجشنبه، 30 فروردین 1403

نامه رئیس نظام پزشکی نوشهر در مخالفت با طرح شکل گیری سازمان طب مکمل

این طرح به ترویج خرافه می انجامد

این طرح به ترویج خرافه می انجامد
رئیس نظام پزشکی نوشهر در نامه ای به عضو کمیسیون بهداشت مجلس خواستار توقف طرح موضوع شکل گیری طب مکمل

متن نامه دکتر سهرابی به شرح زیر است

جناب آقای دکتر محمد علی محسنی نماینده محترم  مردم شریف شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

همانطور که مطلع هستید در  آخرین روزهای سال 99 با خبری نگران کننده و عجیب برای حوزه سلامت و بهداشت و درمان کشور مواجه شدیم. بیست و شش نفر از نمایندگان مجلس طرحی را پیشنهاد داده اند که در صورت تصویب به تشکیل سازمان با عنوان ((طب اسلامی-ایرانی )) منجر خواهد شد. وضعیت مطرح کردن طب اسلامی – ایرانی بگونه ای است که وضعیت و تکلیف آن از نامش ناگفته پیداست و از آن مهمتر می تواند باعث تهدید جان مردم و سلامت جامعه و حتی جامعه روحانیت (چگونگی نحوه فوت جناب آقای آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله حائری شیرازی و ...) شود که مطمئن هستم سخنان فرزند ایت الله شاهرودی را در این خصوص شنیده ایدکه بسیار نکات کلیدی و راه‌گشایی در این سخنان نهفته است .

حضرتعالی خود واقف هستید که علم پزشکی مبتنی بر شواهد می باشد و دانشگاه ها و آموزش عالی کشور عزیزمان ایران بویژه در حوزه علوم پزشکی عملکرد های موفقی در سطح منطقه و جهان داشته اند و دانشمندان و اساتید ایرانی هم در صحنه های بین المللی درخشش بی نظیر و کم نظیر داشته اندکه باعث اعتماد بسیار بالا و وصف ناپذیر در کشورهای همسایه به پزشکان و تیم و کادر پزشکی کشور پرافتخارمان شده اند.

اما در کمال تعجب انتشار اخبار و مباحثی  از رسانه های زرد و فیک نیوزها، غلط آموزی ها و بدآموزی ها (از روغن بنفشه تا ادرار شتر و..) باعث ترویج خرافه در سطح جامعه  می شود و از طرفی صدا و سیما که قرار بود یک دانشگاه عمومی باشد در ترویج شبه علم می کوشد و دعوت از بعضی افراد در برنامه رسانه ملی به جای استفاده از دانشمندان فرهیخته کشورمان بسیار نگران کننده است جایگاهی که باید بازوان توانا در تولید محتوی فاخر جهت افزایش  سواد سلامت جامعه باشد و دراین حوزه فرهنگ سازی نماید متاسفانه در بعضی موارد به توسعه شبه علم ، خواسته یا ناخواسته اقدام می نماید.  با توجه به شرح پیشگفت و حضور پرثمر حضرتعالی در کمیسیون بهداشت و درمان به همراه دیگر عزیزان عضو کمیسیون بهداشت و درمان که سوگند حفظ جان و سلامت مردم را یاد نموده اید و در سرلوحه برنامه هایتان می باشد  خواهشمندیم در راستای رسالت ذاتی و وظیفه انسانی و شرعی و قانونی که بر عهده دارید از این طرح که ترویج خرافه می نماید و تیشه به ریشه هم علم و هم دین و هم سلامت انسان میزند و باورهای مردم و آموزه های دین و اسلام را خدشه دار می نماید جلوگیری نمایید. در صورت عدم اصلاحات این روش های غیرعلمی صدمه عظیمی به سلامت جامعه زده و این رفتار باعث بی اعتمادی به دین و اولیای معصوم دین می شود که این خطر بسیار جدی است.

مستدعی است بذل عنایت فرمایید جهت استیفاء حقوق حقه مردم و هموطنان عزیز از تمام ظرفیت های موجود کمیسیون بهداشت استفاده نمایید که این طرح از دستور خارج و از تصویب آن جلوگیری گردد تا بیش از این جان مردم مورد بازیچه قرار نگیرد. ضمنا مجموعه ای  از نظرات ایات اعظام در خصوص جایگاه طب اسلامی به پیوست تقدیم میگردد هر چند حضرتعالی از زوایای پیدا و پنهان این طرح دقیقا مطلع می باشید . بدوا از مساعدت حضرتعالی کمال تشکر و سپاس حاصل است.

 

دکتر یداله سهرابی

عضو شورای عالی نظام پزشکی

رییس نظام پزشکی شهرستان نوشهر

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.