پنجشنبه، 9 فروردین 1403

حتی یک دوز واکسن کرونا به داروخانه‌ها عرضه نشده است

حتی یک دوز واکسن کرونا به داروخانه‌ها عرضه نشده است
مازندران رئیس نظام پزشکی نوشهر گفت: حتی یک دوز واکسن کرونا در داروخانه‌های کشور توزیع نشده است که بتوان پوکه آن را از داروخانه خارج کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ یدالله  سهرابی عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی و رئیس نظام پزشکی نوشهر با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی قوه قضائیه درخصوص نشت واکسن‌های کرونا به بازار آزاد و تخلف در عرضه قاچاق گفت: هیچ واکسن کرونایی در هیچ کجای ایران به داروخانه‌ای تحویل نشده که بخواهد از داروخانه خارج شود و سر از بازار آزاد دربیاورد.


وی با اشاره به سخنان سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود مبنی بر مفتوح بودن سه پرونده برای واکسن‌های تقلبی  که افراد متخلف از مراکز تزریق واکسن و داروخانه‌ها پوکه‌های خالی واکسن را دریافت کرده و با داروهای دیگر پر کرده بودند، گفت: حتی یک دوز واکسن کرونا در داروخانه های کشور توزیع نشده است که بتوان پوکه آن را از داروخانه خارج کرد  و این موضوع  موجبات ناراحتی قشر شریف و دلسوز دارویی کشور را فراهم کرده است که از روز اول همه گیری حتی یک روز هم سنگر ارائه خدمات به مردم کشور را رها نکرده‌اند.

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید براینکه دولت متولی تهیه و توزیع واکسن کرونا از روز نخست  بوده است، تصریح کرد:  بخش خصوصی از جمله داروخانه ها به این موضوع ورود پیدا نکرد و دولت تا به امروز مسئولیت آن را به عهده داشته است.

سهرابی از مردم خواست فریب فضای مجازی را برای خرید واکسن نخورند.

وی ادامه داد:  زنجیره تهیه و توزیع واکسن‌های وارداتی و داخلی به صورت رایگان با دولت است و مابقی واکسن ها در بازار آزاد فیک است و تزریق آن همراه با خطراتی برای خود  فرد، خانواده و جامعه است.

رئیس نظام پزشکی نوشهر تاکید کرد:  هر واکسنی که پولی و همراه با هزینه باشد مورد تائید وزارت بهداشت نیست.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.