جمعه، 10 فروردین 1403

از سوی رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ مطرح شد

درخواست به تعویق افتادن آزمون بورد تخصصی

درخواست به تعویق افتادن آزمون بورد تخصصی
با توجه به گستردگی بیماری در سطح کشور ؛ رزیدنت ها و خانواده های شان از تبعات بیماری کرونا مصون نبوده و  در خانواده اکثر رزیدنت ها نیز  بیمار  مبتلا به کرونا یا متاسفانه متوفی به دلیل کرونا وجود داشته و دارد  که بار مضاعفی را برای رزیدنت ها علاوه بر مسایل درمانی و  تحصیلی ایجاد کرده است.
بنابراین ضمن انکه شرایط کسب  امادگی علمی فراهم نبوده؛ برگزاری آزمون در تاریخ های مذکور احتمال ابتلا را افزایش میدهد .

رئیس منتخب نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه ای به وزیر جدید بهداشت، درمان و آموزش ژزشکی خواستار به تعویق افتادن امتحانات بورد تخصصی تا زمان تزریق دوز بوستر شد. متن نامه دکتر موید علویان به شرح زیر است:

جناب اقای دکتر بهرام عین‌اللهی 
وزیر محترم بهداشت درمان و اموزش پزشکی 

با سلام و احترام

ضمن عرض تبریک به مناسبت انتخاب جنابعالی و امیدواری به اهتمام شما جهت شنیدن درخواست  های  دستیاران؛ که به عنوان خط اول مدیریت بیماری کرونا بیش از ۱۸ ماه است در تلاش هستند؛ به استحضار می رسانم؛ علیرغم شرایط پاندمی کرونا در این چند روز اخیر و گزارش مرگ روزانه حدود  ۶۰۰ نفر در روز ؛ وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی تصمیم به برگزاری ازمون بورد رشته های تخصصی از تاریخ ۱۱ / ۶ / ۱۴۰۰ به مدت ۳ روز به صورت الکترونیک ( کتبی و شفاهی )  در حداکثر ۱۰ مرکز اموزش درمانی در سراسر کشور دارد .
لازم به ذکر است که طبق گزارشات علمی اثربخشی واکسیناسیون انجام شده برای گروه های رزیدنتی با توجه به اینکه بیش از ۶ ماه از آن گذشته است؛ کاهش یافته و از سوی دیگر در طی این مدت با توجه به گستردگی بیماری در سطح کشور ؛ رزیدنت ها و خانواده های شان از تبعات بیماری کرونا مصون نبوده و  در خانواده اکثر رزیدنت ها نیز  بیمار  مبتلا به کرونا یا متاسفانه متوفی به دلیل کرونا وجود داشته و دارد  که بار مضاعفی را برای رزیدنت ها علاوه بر مسایل درمانی و  تحصیلی ایجاد کرده است.
بنابراین ضمن انکه شرایط کسب  امادگی علمی فراهم نبوده؛ برگزاری آزمون در تاریخ های مذکور احتمال ابتلا را افزایش میدهد .
توجه به این نکته ضروری است که حتی برگزاری آزمون در ۱۰ مرکز اموزشی در سراسر کشور و در روزهای مختلف نیز ؛ مستلزم رفت و امد در بین شهرستان ها و تجمع افراد در محیط های سر بسته است که با پروتکل های بهداشتی مغایرت دارد .

بنابراین با توجه به اینکه آمادگی برای برگزاری  ازمون بورد تخصصی نیاز به فرصت زمانی و فراغت فکری بیشتری دارد و تجمع داوطلبان نیز  در این شرایط منجر به افزایش شانس ابتلا شده و از طرف دیگر مانند ازمون ارتقا  بحث های اموزشی مطرح نمی باشد ؛  شایسته است نسبت به تعویق ازمون تا دریافت دوز سوم واکسن و فروکش کردن شیوع بیماری اقدام گردد تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی؛جهت کسب امادگی علمی داوطلبان نیز مساعدت انجام گردد .

خواهشمند است با توجه به سابقه عدم همکاری  مجموعه معاونت آموزشی در رعایت شرایط دستیاران؛ موضوع  را موکول به نظر معاون آموزشی  نفرمایید چرا که خود را شخصا صاحب‌نظر دانسته و اهتمامی به رعایت وضعیت دستیاران در بحران کرونا ندارند‌.
لذا با  توجه به شرایط پیش گفت و لزوم تزریق دوز یاداور واکسیناسیون با درخواست تعویق  ازمون بورد تخصصی موافقت فرمایید .

دکتر سید موید علویان 
رییس منتخب هیات مدیره نظام پزشکی تهران

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.